حجج الاسلام ربانی گفت: راه افتادن بخش نرم افزاری حوزه و دادن تسهیلات به خانواده‌های اساتید حوزه از برنامه‌های حوزه علمیه قم است‌.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام والمسلمین ربانی، در شانزدهمین اجلاسیه استادان سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم، در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، گفت: فراهم سازی بخش نرم افزاری که شامل اخلاق، تهذیب، تدریس و فرهنگ و بخش سخت افزاری در حوزه که موجب دسترسی به بخش اول می شود، لازم و ضروری است.

وی، بیان کرد:  یکی از اهداف ایجاد مرکز خدمات حوزه را تسهیل در دستیابی به اهداف است و  تلاش می شود تا خدمات بصورت هدفمند و متناسب با رسالت و مأموریت های حوزه به حوزویان ارائه شود و این هدفمندی از سال 91 با جدیت آغاز شد و همچنان در سطوح مختلف دنبال می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی،  افزود: محور سوم توسعه خدمات را برای فرزندان اساتید و طلاب بوده و 15 هزار نفر فرزند روحانی ممتاز در سطوح مختلف تحصیلی و دانشگاهی داریم که این  ظرفیت های بسیار ارزشمندی در حوزه و خانواده های آن ها است و همین مسئله نشان دهنده سلامت خانواده های روحانی است.

وی تاکید کرد : استاد و طلبه حوزه را برای دسترسی به اهداف می توانند  کمک کنند و این مرکز از یک صنف حمایت نمی کند بلکه حمایت ما از رسالت حوزه و ماموریت روحانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی در پایان خاطرنشان کرد: حمایت‌های خاصی را نیز از اساتیدی که به شهرستان ها هجرت می‌کنند، خواهیم داشت. و اساتید حوزه ستون فقرات و رشد علمی به دستان با برکت انها است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار