با وجود تحریم‌های غرب علیه ایران، 4 مشتری آسیایی بزرگ نفت ایران طی ماه آوریل میزان واردات نفت خود را از ایران افزایش داده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  رویترز، آمارهای منتشر شده حاکی از ان است که چین، هند، ژاپن و کره جنوبی طی ماه آوریل بیش از 1/22 میلیون بشکه نفت در روز از ایران خریداری کرده‌اند که این رقم نسبت به ماه مارس 6 درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریبا 2 برابر شده است.

بر اساس این گزارش، واردات نفت خام چین، بزرگترین مشتری نفت ایران، در ماه آوریل با بیش از دو برابر افزایش روبرو شده و به 800 هزار بشکه در روز رسیده است.


 هند نیز  واردات نفت از ایران  را به بیش از 225 هزار بشکه در روز رسانده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 90 درصد رشد داشته است.

در همین حال کره جنوبی نیز طی ماه آوریل بیش از 135 هزار بشکه نفت در روز از ایران وارد کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد رشد داشته است.

صادرات نفت ایران به ژاپن نیز در ماه آوریل به بیش از 56934 بشکه در روز رسیده است.

کشورهای غربی با ادعای تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای تحریم‌های ظالمانه و غیر قانونی را ضد تهران اعمال کرده‌اند. این در حالیست که ایران بارهارا رد کرده است.

از سوی دیگر ایران قرارداد نفتی خود را با آنکارا تمدید کرده است. یک مقام ایرانی در شرکت نفت در این خصوص گفت ترکیه حجم مبادلات خود را بدون تغییر گذاشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار