كلاً توت‌ها منبع خاصيت هستند. توت‌فرنگي نيز جزو ميوه‌هاي ريز و خوش‌طعمي است كه ظاهرش دلربا و طعمش فوق‌العاده است. اين توت خوش‌رنگ ديورتيك (ادرارآور) و ملين است و مصرف آن باعث احساس شادابي مي‌شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، ميوه اين نعمت‌هاي آبدار و خوشمزه‌ الهي سرشار از ويتامين و فيبر! يكي از آن نعمت‌هايي كه ضامن سلامتي و طول عمر است. از توت و تمشك گرفته تا طالبي و هندوانه هر يك خواص فوق‌العاده‌اي دارند كه بايد در برنامه غذايي روزانه گنجانده شوند. در غير اين صورت شك نكنيد كه امروز و فردا يك جاي كار بدن خواهد لنگيد. با ما باشيد تا با چند ميوه درمانگر بيشتر آشنا شويد.

توت‌فرنگي

كلاً توت‌ها منبع خاصيت هستند. توت‌فرنگي نيز جزو ميوه‌هاي ريز و خوش‌طعمي است كه ظاهرش دلربا و طعمش فوق‌العاده است. اين توت خوش‌رنگ ديورتيك (ادرارآور) و ملين است و مصرف آن باعث احساس شادابي مي‌شود. اين ميوه ريز سرشار از ويتامين C و انواع آنتي‌اكسيدان‌هاست كه سلامتي‌تان را تضمين خواهند كرد.

تمشك و شاه‌توت

به افرادي كه از مشكلات گوارشي و همچنين از روماتيسم رنج مي‌برند توصيه مي‌شود حتماً شاه‌توت و تمشك ميل كنند. اگر دچار اختلالات قاعدگي هستيد نيز حتماً به اين ميوه‌هاي ريز اعتماد كنيد. شاه‌توت و تمشك سرشار از فيبرها بوده و به اين ترتيب از يبوست نيز پيشگيري مي‌كنند.

 زغال‌اخته 

 استفاده منظم از زغال‌اخته از ابتلا به عفونت‌هاي ادراري كه در خانم‌ها رايج است پيشگيري مي‌كند. براي پيشگيري و همچنين بهبود اين بيماري مي‌توانيد روزانه دو ليوان آب زغال‌اخته ميل كنيد. آقاياني كه نمي‌خواهند با مشكل سرطان پروستات درگير شوند نيز بهتر است زغال‌اخته را در برنامه غذايي‌شان بگنجانند.

 انار

انار براي درمان سرفه‌هاي طولاني و همچنين رفع تب، اسهال و معده درد و غيره مفيد است. ياقوت‌هاي قرمزي كه كنار هم رج زده و بي‌ادعا شما را به لذت بردن از طعمشان دعوت مي‌كنند تقويت‌كننده مفاصل هستند و باعث بهبود آرتروز دست‌ها و زانوهايتان مي‌شوند. انار باعث تقويت لثه‌ها شده و همچنين براي سلامت پروستات آقايان بسيار مفيد است.

طالبي 

 طالبي سرشار از پتاسيم بوده و در واقع يك ملين كاملا طبيعي و قوي محسوب مي‌شود.اگر دنبال يكي از منابع غذايي كاروتن و ويتامين C مي‌گرديد حتماً طالبي ميل كنيد. اين ميوه پرخاصيت خطر ناهنجاري‌هاي مادرزادي جنين را كاهش مي‌دهد براي همين خانم‌هاي باردار از مصرف آن غافل نشوند.

 گلابي

گلابي براي پيشگيري از يبوست و بواسير فوق‌العاده است و خطر ابتلا به سرطان كولون را كاهش مي‌دهد. اين ميوه خوش‌طعم باعث كاهش كلسترول خون شده، هوش و حواستان را بالا مي‌برد. گلابي همچنين باعث افزايش جذب ميزان كلسيم موجود در مواد غذايي مي‌شود.

انگور

 انگور يكي ديگر از نعمت‌هاي الهي است كه بدن را مثل دسته گل تميز مي‌كند. اين ميوه خوشمزه از يبوست و اسهال پيشگيري كرده و براي درمان برخي از مشكلات پوستي مفيد است. انگور همچنين براي كبد و مقابله با نقرس مفيد است. اگر از خستگي، بي‌خوابي، سردرد و غيره رنج مي‌بريد حتماً انگور ميل كنيد.

سيب

سيب طبيب حاذقي است. اين ميوه بهشتي باعث كاهش اكسايش چربي در خون شده و كلسترول خون را كاهش مي‌دهد. اگر مي‌خواهيد به راحتي و درستي تنفس كنيد سيب را دريابيد. به خاطر اينكه خطر بيماري آسم و سرطان را كاهش مي‌دهد و از ابتلا به سرطان كولون پيشگيري مي‌كند. بهتر است سيب را با پوست ميل كنيد .

هندوانه

هندوانه ميوه‌اي كه گرماي تابستان را قابل‌تحمل مي‌كند. سرخ و آبدار و سرشار از خواص است. هندوانه سرشار از پتاسيم و ويتامين C مي‌باشد و يكي از ميوه‌هاي كم كالري محسوب مي‌شود. از آنجايي كه اين ميوه، آبدار است تاثير زيادي در تميزي كليه‌ها دارد به خاطر اينكه ادرارآور است. هندوانه به‌طور كلي بدن را از شر سموم پاك‌سازي مي‌كند.

موز

موز با فشارخون بالا مقابله كرده و از سفت شدن رگ‌هاي خوني جلوگيري مي‌كند. زماني كه رگ‌ها خاصيت ارتجاعي بالايي داشته باشند خون به راحتي در آنها به گردش در مي‌آيد و قلب به زحمت نمي‌افتد. اين ميوه خوشمزه از ابتلا به زخم معده و اسهال پيشگيري مي‌كند و در درمان اين مشكلات نيز موثر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار