فرماندار قاین‌ گفت: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون تعداد ۱۴ کارگاه قالی‌بافی با همت بیش از ۳۶۰ نفر از بانوان محب اهل بیت‌(ع) تجهیز و راه‌اندازی شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، حسین شرافتی‌راد در مراسم برش دومین دار قالی بازسازی عتبات، اظهار کرد: دومین فرشی که توسط بانوان محب ائمه (ع) شهر قاین برای بازسازی عتبات و عالیات بافته شده بود، برش داده شد.

وی ضمن تقدیر از سرپرست و استاد این دار قالی، بیان کرد: مردم ولایتمدار قاینات در سال گذشته بیش از 100 میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات به ویژه تعمیر و بهسازی حرمین شریفین کاظمین وجه نقد کمک کرده‌اند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قاینات تصریح کرد: در حدود 60 نفر نیروی متخصص و عادی از این شهرستان برای کار و شرکت در امر بازسازی به کشور عراق شهر کاظمین اعزام شده‌اند.

شرافتی‌راد گفت: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون تعداد 14 کارگاه قالی‌بافی با همت بیش از 360 نفر از بانوان محب اهل بیت (ع) تجهیز و راه‌اندازی شده است.

وی افزود: تاکنون این دومین داری است که کار بافت آن به پایان رسیده است و امیدواریم به‌زودی تجهیز و راه‌اندازی دو دار دیگر صورت بگیرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قاینات ضمن تشکر از خیر ارجمند که تمام مصالح این فرش را رایگان در اختیار ستاد شهرستان قاینات گذاشته، از تمامی خیران و مردم علاقمند به اهل بیت (ع) خواستار شد تا در تهیه مصالح برای بافتن قالی در این کار خداپسندانه شرکت کنند.

شرافتی‌راد بیان کرد: در 23 خردادماه برای نخستین‌بار در استان یک کاروان مشتمل بر 35 نفر از خیران برای بازدید میدانی از اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و استان خراسان جنوبی در امر بازسازی و توسعه حرم ائمه معصوم (ع) به کشور عراق اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/ م

منبع: تسنیم
برچسب ها: بیرجند ، قالی بافی ، قاین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.