تاچندی دیگر انتخابات ریاست جمهوری در سرزمین های اشغالی برگزار می‌شود و در این میان نتانیاهو در تلاش است تا تا نامزد مورد نظر خود را در این پست جایگزین کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازساندی تایمز ،سرزمین های اشغالی تا چندی دیگرشاهد انتخاب رئیس جدید رژیم صهیونیستی از سوی کنیست خواهد بود و در این میان نخست وزیر این رژیم تلاش می کند تا نامزد مورد نظر خود را به این مقام برساند.

 هر چند پست ریاست رژیم صهیونیستی مقامی تشریفاتی در این رژیم محسوب می شود اما همراه بودن این شخص با نخست وزیر می تواند منافع و امتیازهای فراوانی را برای "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر این رژیم  در پی داشته باشد.

در همین رابطه ساندی تلگراف امروز در گزارشی اعلام کرد که نتانیاهو تلاش می کند تا با اعمال نفوذ در لیست نهایی نامزدهای ریاست اسرائیل، شانس نامزد مورد حمایت خود را برای رسیدن به این پست افزایش بدهد.

"شیمون پرز" رئیس فعلی رژیم صهیونیستی در ماه جولای از این سمت کنار می رود وپارلمان این رژیم  باید نفر جدیدی را برای این پست انتخاب کند.

در میان نام های متعددی که به در این رابطه به هستند، شانش "رووین ریویلین" بیش از سایر نامزدها است اما نتانیاهو تمایلی برای دیدن ریویلین در پست ریاست این رژیم ندارد . نتانیاهو  خواستار آن است تا "الی ویزل" از برندگان جایزه نوبل ادبیات، به این مقام برسد و تلاش می کند در تلاش است تا با به نوعی با مهندسی کردن لیست نامزدهای نهایی شانس ویزل را افزایش بدهد. 

ساندی تلگراف در ادامه، به تلاش های نتانیاهو در این رابطه اشاره کرده و به نقل از ویزل می نویسد که نتانیاهو شخصا علاقه مند است تا وی به سمت ریاست رژیم صهیونیستی برسد و در حقیقت یکی از دلایل نامزد شدن ویزل در این رقابت ها تشویق‌های نتانیاهو بوده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار