رئیس دانشگاه علوم و معارف گفت: برگزاری مسابقات قران جواب محکمی بر کسانی است که به ما تهمت میزنند که شیعه از قرآن دور شده و قرآن باعث برکت و ایجاد محبت در خانواده‌ها می‌شود‌ .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد عابدی، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در هشتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآن کریم با محوریت «قرآن و تمدن اسلامی» که در حاشیه سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد گفت:  با اشاره به تاکید امام خامنه‌ای بر مقوله فرهنگ در نام‌گذاری سال93 فرهنگ از اقتصاد مهم‌تر است زیرا که انسان در آن تنفس می‌کند و در واقع فرهنگ، زمینه‌ساز مسایل اقتصادی و غیره است.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم  افزود : با اشاره به این‌که یکی از کارها در زمینه فرهنگ، ترویج فرهنگ، اخلاق قرآنی و نگرش و بینش‌های قرآنی است و برگزاری هشتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی با عنوان «قرآن و تمدن اسلامی» گامی  مهم و حیاتی در این راستا است.

حجت السلامعابدی تاکید کرد: مقالات امسال در محورهای جزیی مانند قبله‌نما در تمدن اسلامی، اسطرلاب در تمدن، نوآوری‌های مسلمانان، طب و غیره وارد شده است و نوآوری و ابتکار در مقالات زیاد است، در همه مقالات همایش امسال بر استفاده از علوم مختلف در قرآن کریم تکیه شده است که این کار گامی در راستای تولید علوم بومی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عابدی در پایان خاطر نشان کرد: ما شیعیان همیشه در معرض هجوم ناجوانمردانه عده‌ای بوده‌ایم و تهمت‌های ناروایی از جمله اهمیت ندادن به قرآن به ما زده‌اند و برگزاری این مسابقات می‌تواند پاسخ محکمی به این اتهامات باشد. و هر کجا که قرائت قران باشد ما اداب و رسوم و اخلاق قرانی مان نیز افزایش پیدا کرده و از اختلافات خانوادگی جلوگیری می‌کند‌.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار