رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که به 3 تن از وزرای دولت جدید فلسطین برای حضور در مراسم ادای سوگند اجازه ورود به رام‌الله را نمی‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری الرساله نت ، رادیو اسرائیل اعلام کرد که مقامات امنیتی اسرائیل بطور رسمی به مقامات فلسطینی اعلام کرده‌اند که به 3 تن از شخصیت‌های فلسطینی که قرار است تا عهده دار پست وزراتی در دولت وحدت ملی شوند؛ اجازه نمی‌دهد تا فردا برای مشارکت در مراسم ادای سوگند قانون اساسی از غزه به سمت رام الله بیایند.

این رسانه صهیو نیستی همچنین اعلام کرده است: "یوآف مردخای " هماهنگ کننده امور اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی، درخواستی را که طرف فلسطینی در این باره داده‌اند را رد کرده  است ؛ البته بدون اینکه نام 3 وزیری را که مقامات اسرائیلی مانع رفتنشان از غزه به رام الله شده است را فاش کند.

از سوی دیگر یک منبع سیاسی صهیونیستی در رابطه با تشکیل دولت فلسطینی جدید گفته است: این گامی بی‌نهایت منفی است؛ و به سبب مشارکت حماس در تشکیل این دولت ، اسرائیل با آن گفتگو و مذاکره نخواهد کرد.

وی همچنین گفت: اسرائیل از هم اکنون ، "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسین را مسؤول هر خشونتی که حماس اقدام به انجام آن کند ، از جمله شلیک موشک از سوی سرزمین‌های غزه ، می‌داند.

گفتنی است رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین جمعه شب هنگام استقبال از هیئتی از فعالان فرانسوی در رام الله گفت: دولت جدید فلسطین اسرائیل را به رسمیت خواهد شناخت و خشونت را رها خواهد کرد و به شرایط تعیین شده کمیته چهارگانه بین المللی پایبند خواهد بود.

عباس همچنین در پاسخ به سخنان برخی مسؤولان اسرائیلی از امکان توقف تحویل مالیات‌های مربوط به تشکیلات خودگردان فلسطین در هنگام تشکیل دولت آشتی ولی فلسطین گفت: مقامات فلسطین به هراقدامی از سوی اسرائیل متناسب با آن پاسخ خواهند داد .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار