براساس گزارش‌ها و بررسی‌های سازمان‌های بهداشتی و درمانی، بیماری‌های قلبی و عروقی با سرعت زیادی در حال گسترش است و متأسفانه اغلب کشور‌ها نسبت به خطر این بیماری‌ها بی‌تفاوت هستند.

داوود رضایی‌منش دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با انجام اقدامات کنترلی و پیشگیرانه، میزان بروز و شیوع اغلب بیماری‌های عفونی و قابل واگیر در جهان کاهش یافته و به دنبال آن هزینه‌های جانی و مالی این بیماری‌ها نیز کم شده است. 

وی افزود: در مقابل بیماری‌های مزمن و غیرواگیر گسترش یافته‌اند و روز به روز نیز برمشکلات ناشی از این بیماری‌ها افزوده می‌شود. 

رضایی‌منش با بیان اینکه هنوز بیمار‌های مزمن در بسیاری از جوامع جدی گرفته نشده است، تصریح کرد: براساس گزارش‌ها و بررسی‌های سازمان بهداشتی و درمانی، بیمار‌ی‌های قلبی و عروقی با سرعت زیادی در حال گسترش هستند و متأسفانه اغلب کشور‌ها نسبت به خطر این بیمار‌ی‌ها بی‌تفاوت هستند. 

وی یادآور شد: بسیاری از کشور‌ها و جوامع، کوچک‌ترین برنامه‌ای درخصوص کنترل بیمار‌ی‌های مزمن نظیر بیماری‌های قلبی و سرطان ندارند که این موضوع می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور بسیار خطرآفرین و مشکل‌ساز باشد. 

رضایی‌منش خاطر نشان کرد: به طور قطع تمرکز برنامه‌های پیشگیری و کنترل بیماری‌های مزمن در جهان، باید معطوف به اصلاح شیوه‌های زندگی به ویژه اصلاح عادات غذایی و رفتاری مردم جوامع و کشورهای مختلف باشد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: قلب ، عروق ، پیشگیری ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار