ترکیباتی از جلبک‌های دریایی می‌توانند به عنوان داروی ضد تومور و متعادل کننده سیستم ایمنی و محافظ بدن در برابر تشعشعات خطرناک به کار روند.

فرزانه فراهانی مدیر گروه بیولوژی دریا جهاد دانشگاهی واحد البرز در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: ترکیباتی از جلبک‌های دریایی می‌توانند به عنوان داروی ضد تومور و متعادل کننده سیستم ایمنی و محافظ بدن در برابر تشعشعات خطرناک به کار روند در واقع به دلیل غنی بودن جلبک‌های دریایی از مواد معدنی و ویتامین‌ها، این موجودات قرن‌ها به عنوان غذایی سالم در رژیم غذایی انسان و یا برای مصارف دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: ترکیباتی از جلبک‌ها نظیر لامینارین‌ها می‌توانند به عنوان داروی ضد تومور، محافظ بدن در برابر تشعشعات خطرناک کاهنده کلسترول خون، کمک به بهبود زخم‌ها، ضد حساسیت و جلوگیری از عفونت‌های فرصت طلب در برابر بیماری ایدز عمل کنند.

وی اذعان داشت: متابولیست‌های ثانویه استخراج شده از جلبک‌ها مانند ترکیبات هالوژنه مواد امید بخش برای مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌ها هستند.

وی در رابطه با مواد کاربرد مواد استخراج شده از جلبک‌ها گفت: از موارد کاربرد این مواد می‌توان به عصاره‌های برگرفته از برخی جلبک‌های قرمز اشاره کرد که در درمان عوارض ناشی از جایگزینی استخوان و کاهش تشکیل غده چربی در زیر پوست که از رشد تعداد سلول‌ چربی به وجود می‌آید  و به شکل یک پنیر مشبک است و باعث جدا شدن پوست از لایه‌های زیرین می‌شود به کار می‌روند.

انتهای پیام/


برچسب ها: ترکیب ، جلبک ، دریایی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار