حوزه هنری كودك و نوجوان در نامه‌ای به شركت لبنیات و بستنی میهن، نسبت به استفاده از شخصیت‌های غربی در بسته‌بندی‌های بستنی میهن اعتراض كرد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، در این نامه كه از سوی محمد سرشار، رییس حوزه هنری كودك و نوجوان، خطاب به ایوب پایداری، مدیرعامل شركت میهن نوشته شده، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر جلوگیری از به كارگیری علایم، نشانه ‏ها و تصاویری كه با فرهنگ اسلامی ـ ایرانی در تعارض است و بر فرهنگ عمومی تاثیر منفی دارد، یاد آوری شده است. 

در این نامه آمده است: «استفاده از نشانه‌های معارض فرهنگی، در سالی كه مزین به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» است، خطایی بوده كه جبران آن ضروری به نظر می‌رسد.»

رییس حوزه هنری كودك و نوجوان با یادآوری تجربه موفق استفاده از نشانه‌های فرهنگی بومی در كالاهای تجاری و اقبال خانواده‌های ایرانی به این اقدام، تاكید كرد كه شركت میهن، «می‌تواند با استفاده از نمادهای فرهنگی بومی، نه تنها فروش محصولات خود را افزایش دهد بلكه با دقت در كاركردهای فرهنگی فعالیت اقتصادی خود، به مسؤولیت اجتماعی خویش نیز عمل نماید.»

قابل ذكر است براساس مشاهدات مردم در سطح شهر، اخیراً شركت لبنیات و بستنی میهن، به عرضه بستنی‌های موسوم به «سوت مك» (از خانواده میركس)، با تصاویر «باربی» اقدام كرده است.
 
باربی نام عروسكی است كه در سال 1959 میلادی، توسط شركتی آمریكایی وارد بازار شد. سه مؤلفه اصلی تربیتی مجموعه عروسكهای باربی، عریان‌گرایی، تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی براساس فرهنگ آمریكایی است.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۹:۴۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
آیا مسئولی برای پاسخگویی به این اعتراض پیدا میشود ؟؟؟؟؟؟ الهم عجل لولیک الفرج
آخرین اخبار