معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری این معاونت اقدامات شهرداری پایتخت در بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام(ره) را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  مجتبی عبداللهی در نشست خبری بیست و پنجمین سالگرد رحلت امام راحل با بیان اینکه هر ساله اقدامات وسیعی از سوی شهرداری تهران در این ایام صورت می گیرد، گفت: برنامه  ریزی های امسال از قبل از عید نوروز و سال گذشته آغاز شده است. در شهرداری تهران به همین منظور ستادی تشکیل شده و تمامی معاونت ها و سازمان ها در این ستاد فعال هستند .

وی با بیان اینکه شهرداری تهران آمادگی کاملی دارد که این مراسم را هرچه باشکوه تر برگزار کند، خاطرنشان کرد: در ستادی که به همین منظور تشکیل شده 8کمیته ماموریت های ویژه ای درخصوص هماهنگی، امورمناطق ، خدمات دهی ، ایمنی ، حمل و نقل و ترافیک ، پشتیبانی ، فرهنگی و تبلیغات ، درمانی ، روابط عمومی ، اطلاع رسانی و مستندسازی تدارک دیده شده و شهر تهران آماده پذیرایی از زائرین تمام استان ها خواهد بود. همچنین اقدامات شایسته ای در ستاد مرکزی ارتحال امام (ره) انجام پذیرفته است .

معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه 22 منطقه آمادگی کامل را درمراسم ارتحال امام راحل دارند ، تصریح کرد: منطقه یک به طور ویژه اقدامات مختلفی را برای زائرین استانها و البته سراسر دنیا در خصوص بازدید از جماران در دست اجرا دارد و کارهای فرهنگی در دستور کارشان قرار دارد، به طوری که ایستگاه های فرهنگی و پذیرایی دراین منطقه قرار دارد. همچنین در منطقه 20 اسکان مهمان های استانها را انجام داده ایم و همچنین اقدامات ویژه ای را برای زائرین حضرت عبدالعظیم حسنی در دستور کارقرار داده ایم .

عبداللهی با بیان اینکه 20 منطقه دیگر شهرداری تهران پهنه های حرم مطهر امام راحل(ره) را پوشش می دهند ، افزود: ایستگاه های پذیرایی ، آسفالت معابرو آماده کردن پارکینگ ها انجام شده به طوری که امسال 11 پارکینگ به پارکینگ های حرم اضافه شده است .
معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص اینکه سال گذشته 2هزار سرویس بهداشتی تدارک دیده شده بود خاطرنشان کرد : امسال تعدادی سرویس های پرتال به این مجموعه اضافه شده است .

وی در خصوص حمل ونقل زائرین در این مراسم افزود: بیش ازچهار هزار و 500 اتوبوس از سراسر شهر تهران زائرین را به حرم مطهر انتقال می دهند که این موضوع بدون وجه نقد انجام می پذیرد . اتوبوس ها در میادین و مراکز اصلی شهر مستقر هستند و زائرین را به محل برگزاری مراسم و حرم امام(ره) انتقال می دهند . همچنین سرفاصله حرکت مترو دو دقیقه است و از روز قبل ازبرگزاری مراسم از ساعت 11 شب زائرین را به حرم انتقال می دهد و بعداز پایان مراسم نیز مترو آماده انتقال شهروندان خواهد بود. تاکسیرانی نیز در این روز با اختصاص ون هایی در حرم مطهر به شهروندان خدمات رسانی می کند.
عبداللهی با بیان اینکه کمیته ایمنی سازمان آتش نشانی با بسیج نیروها محافظت از فضاهای مختلف را در این روز در دستور کاردارد، گفت: ماشین آلات سازمان آتش نشانی در این روز در محل مستقر بوده و درصورت نیاز خدمات دهی به شهروندان را انجام می دهند.
به گفته وی کمیته درمان نیز با محوریت شرکت شهر سالم درحرم مطهر مستقر است و بیش از ده دستگاه آمبولانس و 100 کادر پزشکی و پرستاری در این روز در بهشت زهرا (س) حضور دارند .
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه 300 غرفه کارهای فرهنگی با موضوعات مختلف رادر این روز انجام می دهند، تصریح کرد: شش مرکز عمده این غرفه ها را شامل می شوند که سازمان میادین نیز با پذیرایی از زائرین با یک میلیون بطری آب معدنی و 500 هزار بسته پذیرایی در محل مستقر هستند. همچنین در روزهای قبل ازمراسم بیش از 100 هزار غذا برای نیروی های عملیاتی و ستادی پیش بینی شده است .
عبداللهی با اشاره به حضور دو هزار نیروی پسماند که قبل و بعد مراسم محوطه را پاکسازی می کنند،خاطرنشان کرد: در این مراسم سازمان زیباسازی در سطح شهر شعارها و متونی را در اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی درسطح شهر در دستور کار قرار داده است که 26 هزار مترمربع بنر و بیلبورد در سطح شهر تهران و حرم مطهرپیش بینی شده است .
معاون خدمات شهری شهرداری تهران درباره ساماندهی دست فروشان و سدمعبرها در این روز اضافه کرد: اقدامات لازم دراین خصوص نیز انجام شده است. همچنین سازمان بهشت زهرا(س) در بحث فضای سبز و آبنماها در چهارطرف حرم مطهر و چندین مکان دیگر در بهشت زهرا (س) فعالیت هایی را انجام داده است .
وی با بیان اینکه در 15خرداد نیز شهرداری تهران برنامه هایی را پیش بینی کرده است، افزود: در منطقه15 شهرداری تهران برنامه های متنوعی را در این روز در نظر گرفته ایم ودر این روز عملکرد حوزه ها در شهرداری تهران توسط سازمان بازرسی شهرداری تهران انجام می پذیرد.
وی در پاسخ به سوالی درباره ساماندهی دست فروشان گفت: در ایام دهه فجر و روز بیست و دو بهمن نیز تا زمانی که مراسم به پایان نرسیده بود، از حضور این افراد ممانعت می کردیم و بعداز مراسم می توانستند فعالیت خود را داشته باشند ولی در مراسم رحلت امام (ره) این موضوع متفاوت است. بعداز مراسم مکانی را برای این افراد پیش بینی کرده ایم .

عبداللهی در پاسخ به سوال دیگری درباره سرویس های بهداشتی افزود: سال گذشته سرویس های بهداشتی ثابت ساخته شده است و مشکلات فنی و اشکالات آنها برطرف شده، امسال در 6 نقطه 200سرویس بهداشتی برای مردم ساخته شده است .

معاونت خدمات شهری شهرداری تهران درباره بیمه زائرین تصریح کرد: در همه ایام و مناسبت ها حتی نمازجمعه مردم بیمه می شوند و این پیشنهادی بود که در چندسال گذشته توسط شهرداری تهران داده شد .این در حالی است که در مراسم ارتحال امام نیز تمامی زائرین بیمه شده اند و بیمه آنها از مبدا تا مقصد بوده است .

به گفته وی امسال غرفه ها و ایستگاه ها به صورت متحدالشکل تدارک دیده شده اند و همچنین مسابقه عکاسی با موبایل در این مراسم انجام می پذیرد. شهروندان می توانند عکس های خود را به آدرس Tehran.ir/ pictur ارسال کنند.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: استقرار ، مسابقه ، عکاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار