رئیس ستاد راهبردی فناوری نانو کشور با بیان اینکه ایران رتبه هفتم تولید علوم نانو تکنولوژی در دنیا را دارد، گفت: متاسفانه در علوم آی.سی.تی و بیوتکنولوژی فاصله 20 تا 30 ساله‌ای با دنیا داریم.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، سعید سرکار در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه فناوریهای نو و پیشرفته در تبریز در جمع دانشگاهیان و صاحبان صنایع با تاکید بر اینکه دانشگاههای کشور باید خود را در تولید دارو مسئول بدانند، اظهار کرد: هماکنون در هشت صنعت داروسازی، نساجی، کشاورزی، ساختمان، نفت، مواد اولیه، خودرو و تجهیزات آزمایشگاهی علم نانو رسوخ کرده و حدود 116 قلم از داروهای پیشرفته پزشکی و تجهیزات آزمایشگاهی در داخل تولید و حتی به خارج از کشور صادر می شود.

وی افزود: 12 سال پیش رتبه ایران در دانش نانو پنجاه و نهم جهان بود اما اکنون رتبه دهم جهان را در اختیار داریم و ستاد نانو با هدف تولید ثروت و ارتقاء سطح زندگی مردم در امر ارتباط دادن صنعت و دانشگاه وارد این عرصه شده است.

سرکار تاکید کرد: دانشگاههای کشور ما نباید در امر تولید ثروت و ایجاد ارزش افزوده برای طرحهای تحقیقاتی ورود پیدا کنند.

رئیس ستاد راهبردی فناوری نانو کشور حلقه مفقوده علم و صنعت را شرکتهای دانشبنیان اعلام کرد و افزود: امروزه کشورهای دنیا را از نظر اقتصادی به سه کشور مبتنی بر مواد خام (ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس)، مبتنی بر صنایع با محوریت دانشبنیان و مبتنی بر نوآوری و خلاقیت تقسیمبندی میکنند که در این میان گروه سوم با جدا شدن از دو گروه دیگر، گوی سبقت را از دیگر کشورها ربودهاند و اگر مورد غفلت واقع شود در واقع آینده را واگذار کرده ایم.
 
سرکار تاکید کرد: متاسفانه در علوم آی.سی.تی و بیوتکنولوژی فاصله 20 تا 30 سالهای با دنیا داریم اما در نانو توانستهایم همپای دنیا حرکت کنیم و در حال حاضر توان عبور از آن را نیز داریم./س
 
 
 

 

برچسب ها: تولید ، علوم ، نانو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.