عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت : باید از اقتصاد تک محصولی و بر پایه نفت فاصله گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمد رضا محسنی ثانی در جلسه شورای اداری شهرستان داورزن با بیان اینکه تک محصولی بودن اقتصاد کشور باعث ضررهای فراوانی در حوزه های مختلف شده است اظهار داشت : تنها عاملی که می تواند باعث توسعه کشور شود اتکا به توانمندی ، منابع ، معادن و نیروی انسانی متخصص و متعهد است.

نماینده مردم شهرستان های داورزن ، سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت یازدهم گفتمان جدید و عرفی درستی در حوزه سیاست خارجه در پیش گرفته است افزود : بهترین اقدام دولت در مد تی که روی کار آمده ارائه به موقع بودجه به مجلس و ابلاغ آن است .

 وی گفت : خوشبختانه تعامل خوب دولت و گفتمان جدید آن باعث شده تا میزان فروش نفت به یک میلیون و 700 بشکه افزایش یابد و پول آن نیزبازگردد.

محسنی ثانی افزود: تعامل باعث شده است تا بخشی از مشکلات کشور و نارسایی ها مرتفع و اقدامات مثبتی در زمینه مذاکرات برداشته شود.

وی خاطر نشان کرد : نباید به مسئله مذاکرات امیدوار بود و آنچه که امروز باید به آن توجه داشت سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله ) در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت : در شعار امسال نیز پیام های مهمی در حوزه اتکا به خود باوری ، نگاه به درون ، توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی ، اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی است و مسئولین و مردم باید به آن توجه کنند.

محسنی ثانی افزود: در حال حاضر کشور جایگاه خوبی دارد و امیدواریم با اجرای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بتوانیم کشور را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

وی ادامه داد: امیدواریم در برنامه ششم حق شهرستان داورزن احقاق شود و شاخصه های مربوط به آن اختصاص یابد./س


برچسب ها: توانمندی ، پیشرفت ، توسعه ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.