افراد ناشناس به قبرستانی یهودی در سالونیک، دومین شهر بزرگ یونان حمله کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،  پلیس یونان روز شنبه اعلام کرد افراد ناشناس به قبرستانی یهودی در سالونیک، دومین شهر بزرگ یونان در شمال این کشور که بیشترین جمعیت یهودی منطقه را دارد، حمله کردند.

پلیس خاطر نشان کرد افراد ناشناس ورودی این قبرستان را روز پنجشنبه به زور باز کردند و دسته‌های گل و سنگ‌‌هایی را که روی 12 قبر بود، تخریب کردند.

وزارت امور خارجه یونان این خرابکاری را محکوم و اعلام کرد اینگونه اقدامات نه تنها به جامعه یهودی بلکه به همه مردم یونان آسیب می زند.

"اوانجلوس ونیزلوس" وزیر امور خارجه یونان در بیانیه‌ای اعلام کرد: "می خواهم به شهروندانمان و جامعه یهودی اطمینان دهم که مقامات یونان همه تلاش خود را برای یافتن و بازداشت عاملان این اقدام ضد یهودی و نفرت انگیز که مغایر ارزش‌های دموکراتیک و تساهل جامعه یونانی است به کار می گیرند".

خبرگزاری آنا یونان نیز گزارش داد "داوید سالتیل "رئیس جامعه یهودی یونان نیز از این اقدام ابراز تأسف و آن را محکوم کرد.

با این حال وی اعلام کرد این بی هرمتی موردی مجزاست و ربطی به اتفاقات ضد یهودی در اروپا و حمله اخیر به موزه یهودی بروکسل که چهار کشته بر جا گذاشت ندارد.

شهر سالونیک که تا پیش از جنگ جهانی دوم "بیت المقدس بالکان" نامیده می شد، شهری چند فرهنگی و پل بین شرق و بالکان است. این شهر تا پیش از اشغال نازی ها حدود 50 هزار یهودی داشت که بیشترشان در فاصله سال‌های 1942 و 1943 کشته شدند. این شهر در حال حاضر فقط 1500 یهودی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار