معاون پژوهش دانشگاه علوم ومعارف قرآن کریم و دبیر هشتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآن کریم گفت: تمدن اسلامی ثمره و محصول صادراتی و در واقع عمده‌ترین دستاورد اسلام است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت‌السلام محمد اکبری، معاون پژوهش دانشگاه علوم ومعارف قرآن کریم و دبیر هشتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآن کریم صبح امروز در هشتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی با اشاره به دریافت بیش از 700 اثر علمی اعم از مقاله کتاب و طرح‌های پژوهشی توسط دبیرخانه هشتمین همایش بین المللی پژوهش‌های قرآن کریم گفت: مجموعاً چهل اثر علمی به عنوان آثار برگزیده همایش امسال از سوی کمیته ملی انتخاب شده است. که پنج اثر از برگزیدگان خارجی و 35 اثر مربوط به برگزیدگان داخلی است.

وی با بیان اینکه تنها راه مقابله با فرهنگ قبل احیا و ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی است تصریح کرد: انشاءالله با چاپ و انتشار  آثار برگزیده همایش بین المللی پژوهش‌های قرآنی این آثار در اختیار جامعه قرآنی قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین اکبری با برشمردن برخی از اهداف برگزاری این همایش اظهار داشت: اشاعه فرهنگ توحیدی و قرآنی و تعظیم شعار اسلام در سطح بین الملل که مورد تاکید قرآن است از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

وی افزود: تاکید بر تمدن اسلامی به این دلیل است که مسلمانان به خود افتخار کنند که چنین سرمایه گران قدری دارند زیرا در تاریخ ملت‌ها هیچ امت و مکتبی مانند مکتب اسلام این چنین تمدن ساز نبوده است ودر واقع اسلام و قرآن نه تنها برای مسلمانان بلکه برای آحاد بشر تمدن ساز بود.

دبیر هشتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآن کریم خاطرنشان کرد: این همایش اندیشه‌های اسلام، آداب اسلامی، افکار اسلامی، سبک زندگی اسلامی را به نمایش می‌گذارد و در واقع یک نمایشگاه است برای کسانی که می‌خواهند ابعاد مختلف اسلام را ببینند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار