نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم ، راز و جرگلان و مانه وسملقان در مجلس شورای اسلامی گفت:خراسان شمالی از نظرجذب دانشجو ،5هزار دانشجو از میانگین کشوری عقب است


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد ، موسی الرضا ثروتی در جمع خبرنگاران افزود: هرچه رشته، شعب دانشگاه و دانشجو در استان بیشتر شود بودجه بیشتری برای ارتقا دانشگاه های استان اختصاص داده می شود.

وی با اشاره به بودجه 13میلیاردی دانشگاهی افزود:دادن بودجه برای ساخت فضای آموزشی منوط به تعداد دانشجو است 

وی با اشاره به تحصیل بیش از 500 هزار دانشجو در خارج از کشور افزود: موافقت ها برای راه اندازی شعبه دانشگاه پردیس تهران در استان گرفته شده و منتظر مساعدت مسئولین و کمک های مالی و دادن ساختمان های یک یا دو ساله توسط مردم هستیم.

وی افزود: راه اندازی این دانشگاه دراستان در رشته های فوق لیسانس و دکتری می تواند بسیار مفید باشد.

ثروتی بابیان اینکه به ازائ هر دانشجو 130متر فضای آموزشی نیاز است افزود:شهرداری و شورای اداری با گرفتن پول پروانه، در واگذاری زمین برای دانشگاهها مساعدت نمی کند وخدمات لازم برای آسفالت راه و سرویس رفت وآمد دانشجو را در اختیار دانشگاه ها قرار نمی دهند.

نماینده مردم بجنورد ،جاجرم ،مانه سملقان درمجلس از معوق شدن حکم تخلیه دانشگاه کوثر در استان خبرداد وافزود:آموزش و پرورش خواستار تخلیه این دانشگاه است در حالی که این دانشگاه برای نقل مکان و جابجایی با مشکل واگذاری 2ساله زمین وسرویس رفت و آمد دانشجویان مواجه است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.