به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از یورونیوز، قیمت کالاها و خدمات مصرفی در ژاپن در ماه آوریل در مقیاس سالانه یعنی درماه آوریل امسال نسبت به همین ماه در سال گذشته به میزان 3.2 درصد افزایش یافت.
بر این اساس، از 20سال پیش تاکنون سابقه نداشته است که شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی در این کشور تا این حد افزایش داشته باشد.
افزایش قیمت کالاها و خدمات مصرفی که در واقع شاخص تورم به حساب می آید باعث می شود تا این کشور از حالت تورم منفی که سال های سال دچار آن بود خارج شود.
البته علت بخشی از افزایش قیمت کالاها و خدمات مصرفی نگرانی مردم از افزایش مالیات
بر کالاها و خدمات مصرفی بوده است.
مردم قبل از آنکه مالیات بر مصرف افزایش یابد در ماه آوریل به مغازه ها و فروشگاه ها هجوم آورند تا کالاها و خدمات مورد نیاز خود را خریداری کنند. مالیات بر مصرف از اول ماه آوریل امسال در ژاپن بین پنج تا هشت درصد افزایش یافته است.
میزان تولید ناخالص داخلی ژاین نیز در سه ماهه نخست امسال نسبت به سه ماهه چهارم سال گذشته 1.5 درصد افزایش یافت.
بر اساس این گزارش، در ماه آوریل خانوارهای ژاپنی در مقیاس سالانه یعنی نسبت به همین ماه در سال گذشته، 4.6 درصد کمتر هزینه کرده اند.
انتهای پیام/