وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی گفت: دولت با برنامه‌های خود در زمینه ایجاد اشتغال و توسعه بیمه در جهت محرومیت‌زدایی در جامعه گام برداشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی ربیعی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در حاشیه همایش کار و محرومیت و گفتمان امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران گفت: ایجاد شغل در  جامعه رابطه مستقیم با میزان رشد کشور دارد و با توجه به اینکه میزان رشد کشور در سال گذشته هنوز نهایی نشده اما با عملکرد مثبت دولت امسال رشد مثبت را تجربه خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: بنابر تاکیدات رئیس جمهور و در اختیار داشتن بودجه نه چندان زیاد از تمامی وزارتخانه‌ها خواسته شده تا برنامه‌های اشتغال خود را به دولت اعلام کنند.

ربیعی در ادامه با تاکید بر اینکه ایجاد شغل اولین گام در محرومیت‌زدایی است تاکید کرد:  گسترش بیمه‌ها و ایجاد امنیت روانی برای خانواده‌ها با توجه به اینکه قسمت اعظم نیروی تولید را کارگران تشکیل می‌دهند و نیازمند این امنیت خاطر هستند گام بعدی در راستای محرومیت زدایی است.

ربیعی تاکید کرد: در این راستا سازمان تامین اجتماعی با سرلوحه قرار دادن دو شعار اساسی‌، مسئولیت پذیری و کارآمدی با ساخت بیمارستانها و افزایش خدمات کیفی در جهت رفاه بیشتر کارگران اقدام کرده است.

ربیعی اظهار داشت: جهت گیری اساسی دولت در جهت ایجاد اشتغال بویژه اشتغال فارق التحصیلان این است که با اقدامات بنیادی نسبت به مهار تورم وخروج از رکورد اقدام شود که با توجه به این امر و خروج از این بحرانها به خودی خود فضای اشتغال کشور بهبود پیدا می‌کند.

وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: در این راستا همچنین با پرداختن به مسائل جانبی از جمله ارائه وامهای اشتغال وازدواج در جهت ایجاد تحرک در جامعه اقدام شود.

انتهای یام/
برچسب ها: برنامه ، ربیعی ، ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار