مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: برای مبارزه با آفت مگس زیتون در طارم به ازای هر هکتار باغ زیتون، بانک کشاورزی 15 میلیون ریال وام به باغداران پرداخت می‌کند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
 مجید اسماعیلی اظهار کرد: در طرح مبارزه با آفت مگس زیتون به ازای هر 100 هکتار یک کارشناس پیش‌بینی شده که روزانه آفت مگس زیتون در این منطقه را رصد کرده و بررسی‌های خود را به ثبت می‌رسانند.

 وی با تأکید بر بسیج همگانی برای مبارزه با این آفت بیان کرد: اگر یکی از باغداران اقدامات لازم در راستای مبارزه با آفت مگس زیتون را در این منطقه انجام ندهد این آفت به سایر باغ‌ها نیز راه پیدا کرده و سبب آسیب به باغ‌های دیگر نیز می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین از ارائه تسهیلات به باغداران طارمی خبر داد و گفت: با پیگیری‌های جهاد کشاورزی قزوین برای مبارزه با آفت مگس زیتون در طارم به ازای هر هکتار باغ زیتون، بانک کشاورزی 15 میلیون ریال وام به باغداران پرداخت می‌کند.

 اسماعیلی افزود: آگاهی‌بخشی به باغداران برای مبارزه با آفت مگس زیتون و همچنین استفاده از راه‌های علمی می‌تواند نقش بسزایی در مبارزه با این آفت داشته باشد و دغدغه جهاد کشاورزی قزوین نیز در این زمینه برطرف‌سازی مشکلات باغداران و حمایت از آن‌ها است. /س
برچسب ها: پرداخت ، تسهیلات ، آفت مگس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.