موفقیت هر دولتی با یک شاخص عمده در خصوص افزایش رفاه شهروندان سنجیده می شود و فرودگاه از این امر مستثنی نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، "در فرآیند سفر از طریق فرودگاه‌ها باید رفاه حال شهروندان از ورود تا خروج مورد توجه قرار گیرد تا شاهد رفاه پایدار شهروندان در فرودگاه‌ها باشیم" اینها قسمتی از سخنان آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی در بهمن ماه سال گذشته بود  که در مراسم معارفه مدیرعامل سابق شرکت فرودگاه‌های کشور ایراد کرد.

با توجه به این سخنان و با توجه به اقداماتی که فرودگاه‌ها برای ارتقاء ایمنی پروازی در کشور و ارائه خدمات فرودگاهی انجام می‌دهند سوال اینجاست که عملکرد مدیران فرودگاهی در این راستا چگونه ارزیابی شده و آنها تا چه میزان سعی داشته‌اند رفاه پایداری را در فرودگاه‌های استان خود به وجود بیاورند رفاهی که شاخص اصلی موفقیت یک دولت در فرودگاه‌ها است؟

این روزها خبرهای زیادی مبنی بر جهش عمرانی را در فرودگاه استان‌های کشور می‌شنویم اخباری از بهبود و اصلاح پروازی گرفته تا توسعه باند، تجهیز فرودگاه‌ها به سیستم‌های ناوبری و... که همگی این فعالیت‌ها برای افزایش رفاه حال مسافران و رعایت حق شهروندی آنان بوده و بس.آخوندی در همین مراسم با بیان آنکه فرآیند انجام امور در فرودگاه‌ها بسیار مهم است، اظهار داشت: موفقیت هر دولتی با یک شاخص عمده در خصوص افزایش رفاه شهروندان سنجیده می‌شود و ما باید در حوزه فرودگاه هم از منظر شهروندان به موضوع نگاه کنیم.
 
×××خدمات را با نیازهای مسافران تطبیق دادیم
 
علی رستمی مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی(تبریز)  با بیان اینکه تاکنون خدمات ارائه شده در فرودگاه‌های این استان توانسته رضایت بیشتر مسافران را به همراه داشته باشد، گفت: با ایجاد میز پاسخگو و خدماتی از قبیل جابجایی ایست بازرسی و ایجاد اتاق شیردهی برای مادران مسافر و دیگر خدمات فرودگاهی تا حدودی خود را با نیازهای مسافران تطبیق داده است.وی در ادامه افزود: رعایت رفاه حال مسافران در فرودگاه نسبت به سال‌های گذشته مطلوب بوده اما باز هم با ایده آل‌ها فاصله داریم که این موضوع نیازمند بستر سازی‌های بیشتر برای اجرای خدمات بهتر است.
 
×××بهسازی‌ روند فعالیت‌ها را بهبود داد
 
محمود امانی‌نبی مدیرکل فرودگاه بجنورد نیز در ادامه این گزارش با بیان اینکه طی چهار سال اخیر فعالیت‌های متنوعی در بخش زیرساخت‌ها، بهسازی  فرودگاه بجنورد انجام شده است، اظهار داشت: ساخت ترمینال و بهسازی سطوح پروازی و اجرای طرح جامع در این فرودگاه چشمگیر بوده است و مسافران و مستقبلین نسبت به این اقدامات رضایت کامل داشتند.
 
×××مردم باید قضاوت کنند

در ادامه موسی مشاء‌زمینی مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران(ساری) با بیان اینکه خدمات برای رفاه حال شهروندان به نحو احسن انجام شده است، گفت: سه فرودگاه موجود در این استان هم اکنون در حال افزایش خدمات‌رسانی به مسافرانی هستند که مبدا و یا مقصد خود را این فرودگاه‌ها انتخاب کرده‌اند.وی اظهار داشت: بروز رسانی خدمات در فرودگاه، پاسخگویی به موقع به مسافران موجب شده نزدیک به 90 درصد مسافران از عملکرد فرودگاه‌های موجود رضایت کامل داشته باشند.
 
×××ترغیب ذائقه مردم اصل اول در کار

محمد نخعی مدیرکل فرودگاه کرمان نیز در ادامه با اشاره به اینکه پرسنل فرودگاه کرمان با تمام توان خود خدمات خود را شبانه‌روزی به مسافران ارائه می‌دهند، گفت: خوشبختانه تیم فرودگاهی کرمان تا آخرین پرواز در فرودگاه حضور دارند و به‌طور مرتب برای ایجاد رفاه مسافران از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند و این یعنی ترغیب ذائقه مردم و شهروندان در فضای فرودگاه.
 
وی خاطرنشان کرد: مدیریت در امور خدمات‌رسانی باید به نحو مطلوبی در همه فرودگاه‌های کشور اجرایی شود .
 
فراموش نکنیم که فرودگاه‌ها از با ارزش‌ترین زیرساخت‌های جوامع پیشرفته محسوب می‌شوند و ارزش و اهمیت آنها به حدی است که کارشناسان آن را لوکوموتیو اقتصادی هر کشور توصیف و عامل رشد اقتصادی و توسعه پایدار می‌دانند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار