"ماهر حجار" یکی از نامزدهای ریاست جمهوری سوریه تاکید کرد سرّ پایداری سوریه در بحران بیش از سه سال گذشته ساختار سالم و اقتصاد مقاومتی آن است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه ،  یکی از نامزدهای ریاست جمهوری سوریه با تأکید بر اینکه حضور گسترده سوری‌های مقیم خارج در انتخابات ریاست جمهوری نقطه عطفی در تاریخ این کشور است تصریح کرد سرّ پایداری سوریه در بحران بیش از سه سال گذشته ساختار سالم و اقتصاد مقاومتی آن است. 

"ماهر حجار" در ویژه برنامه شبکه سوریه گفت ارتش عربی سوریه در مقابله با هرکسی که به حاکمیت این کشور متعرض شود به مأموریتش مقتدرانه عمل می کند.

حجار تأکید کرد علت پایداری سوریه نیز ساختار سالم اقتصادی مقاومتی آن طی دهه های گذشته است. به دور از سروصدا برای ساختن اقتصاد مقاومتی تلاش شد و ذخایر راهبردی ارزی زیادی انباشته شده بود.

وی افزود هزینه های راضی کردن دشمن بیشتر از هزینه های رویارویی با آن است.

حجار گفت : برنامه انتخاباتی اش بر ساختن اقتصاد قوی مقاومتی مبتنی است و هیچ کس در سوریه درباره اصول ملی و قومیتی اختلافی ندارد.

حجار گفت تصویری که سوری‌های مقیم خارج در انتخابات ریاست جمهوری از حضور خود در انتخابات به نمایش گذاشتند نقطه عطف مهمی در تاریخ سوریه است و پاسخی به همه کسانی بود که با استفاده از نام ملت سوریه تجارت می کنند و نشانه پایبندی سوریها به اصولشان است.

حجار گفت: اتفاقی که در انتخابات ریاست جمهوری سوریه در خارج رخ داد یک نقطه عطف نه تنها در طول بحران در سوریه بلکه در تاریخ این کشور بود علتش نیز آن است که همه کشورها و همه نیروهای سیاسی و هرکسی که از جایش بلند می شود از سه سال پیش به نمایندگی از ملت سوریه حرف می‌زنند اما ملت سوریه در انتخابات ریاست جمهوری در خارج نشان داد که رأی و نظر دیگری دارد و پایه و اساس همه معادلات در سوریه است. آنچه رخ داد آن بود که یکی از نامزدها انتخاب شد و از طرف دیگر همه پرسی بود. روز انتخابات در خارج یک روز سرنوشت ساز و مهم بود و پاسخ طبیعی به همه کسانی بود که به نام ملت سوریه تجارت می کنند.

حجار گفت سه نامزد ریاست جمهوری سوریه بر اساس اصول ملی صحبت می کنند و امکان ندارد کسی خودش را خارج از حاکمیت و استقلال سوریه مطرح کند.  از همه می خواهم مرا براساس برنامه انتخاباتی ام انتخاب کنند. 

حجار گفت باید دیدگاه روشنی ایجاد کنیم که سوری‌ها درباره آن توافق کنندو سازوکارهای اجرایی آن را نیز فراهم کنیم.

حجار گفت : سوریه می تواند یکی از قطب‌های جهانی باشد ما باید به دنبال یک الگوی سوری باشیم تا سوریه نقش بزرگی ایفا کند.

وی افزود : اخوان المسلمین درباره مسائل جهانی هیچ دیدگاهی ندارد.

حجار گفت: اخوان المسلمین در طول تاریخ خود هیچ گونه طرح جدی عرضه نکرده است نمی توان از آن‌ها به عنوان جنبش آزادیبخش ملی عربی صحبت کرد آنان درباره امپریالیسم و صهیونیسم  و آرمان فلسطین و نظام اقتصادی و اجتماعی مورد نظر خود و عدالت اجتماعی و نهضت عربی و جنبش آزادیبخش عربی هیچ طرح روشنی ندارند آنها فقط یک نهاد دینی دارند که می گویند باید از آنان تبعیت شود.

حجار گفت برنامه انتخاباتی اش بر بازنگری در فرمول آزادیبخشی عربی مبتنی است که سوریه به صورت سکولاری آن در این طرح مهم ترین نقش را ایفا کند زیرا بین دین و سکولاریسم تناقضی وجود ندارد.

وی همچنین از ضرورت‌های تغییر برای تحقق عدالت اجتماعی و بازنگری در گسترش درآمدها و ایجاد فرصتهای شغلی سخن گفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار