رئیس کمیسیون کشاورزی ‌آب و منابع طبیعی مجلس گفت: امروز فاجعه‌ای بدتر از فاجعه دریاچه ارومیه در اراک در حال رخ‌ دادن است، کارخانه املاح معدنی که مدیریتش در سمنان است و حق و حقوقی را به اراک نمی‌پردازد فاجعه زیست محیطی در آینده‌ای نه چندان دور در این شهر رقم خواهد زد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، رجایی افزود : تا زمانی که باران ببارد اما این بارش منجر به افزایش حجم سفره‌های آب زیرزمینی نشود، نمی‌توانیم بگوییم خشکسالی برطرف شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی ‌آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه خشکسالی همچون زلزله خاموش 8 ریشتری کشور را تهدید می‌کند، گفت : امروز بسیاری از شهرها و روستاها به ویژه در استان مرکزی، آب مورد نیاز خود را از طریق بطری‌های آب تأمین می‌کنند.

وی با بیان اینکه می‌طلبد در تعاریفی که در دولت مطرح است، خشکسالی بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: امروز سد کمال‌صالح در اراک به نقطه بحرانی نزدیک شده و باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

رجایی با اشاره به وضعیت درآمدی استان مرکزی گفت : یکی از موضوعات مهم در این استان بحث درآمدهای استانی است. براساس قانون اگر استانی مازاد درآمد داشته باشد باید 50 درصد از درآمد مذکور به خود آن استان باز گردد./س
 
برچسب ها: فاجعه ، دریاچه ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.