رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: دولت باید هم نظارت داشته باشد و هم بسترها را برای فعالیت بخش خصوصی در کشور ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان،حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در همایش نقش زکات در اقتصاد و فرهنگ، با تبیین ارزش و اهمیت زکات افزود: باید طرح هایی که برای اجرای بهتر زکات مطرح می شود را اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: برای ایجاد طرح باید برنامه ای کامل نوشت و در پایان سازوکار عملی به آن ببخشیم.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به اینکه زکات یک مقوله ی ارزشی و دینی است،گفت: این موهبت الهی نیازمند قانون ، ساختار اساسی و عمل کننده و کارگزار است تا به نتیجه ای مطلوب برسد.

وی با اشاره به اینکه به زور نمی شود مردم را به پرداخت زکات واداشت ، یادآور شد: باید کاری کرد تا همه ی افراد جامعه در امر پرداخت زکات ، خود را مسئول بدانند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر اینکه تا می توانیم باید ساختارها و نهادها را برای احیای اقتصاد و فرهنگ کشور جمع کنیم ، افزود:تا به امروز دولت در حال انجام کارهایی برای به ثمر نشستن این امر حیاتی در کشور بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی خاطرنشان کرد: امکانات زیادی در اختیار مردم و بخش خصوصی است که حاکمیت باید برای آن برنامه ریزی کند تا آنها در زمینه اقتصادی و آبادانی کشور بیشتر نقش داشته باشند./س


برچسب ها: دولت ، بخش خصوصی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.