دسترسی آسان همه افراد خانواده چه در محیط کار و چه در منزل به رایانه و لوح در کشورهای توسعه یافته، باعث دگرگونی عادت‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، بنا به آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۲ فروش خودکار در کشورهای توسعه یافته کاهش پیدا کرده است. 
 
از قرن نوزدهم میلادی نوشتن با دست یکی از لازمه‌های نظام آموزشی کلاسیک است و امروزه این مهارت که به نظر غیرقابل تغییر می‌آمد با خطر مواجه است. 

دسترسی آسان همه افراد خانواده چه در محیط کار و چه در منزل به رایانه و لوح در کشورهای توسعه یافته، باعث دگرگونی عادت‌ها شده است. 
 
کار‌شناسان می‌گویند، اکنون باید به مهارت‌های قرن بیست و یکم توجه کنیم یعنی مهارت‌هایی که کودکان امروز در بزرگسالی به آنها نیاز خواهند داشت. در عین حال فکر می‌کنم که نوشتن با دست منطقه‌هایی از مغز را به هم مرتبط می‌کند که متفاوت از مناطقی است که هنگام تایپ کردن بر لوح از آنها استفاده می‌کنیم. 
 
محققان می‌گویند: ناپدید شدن نوشتن با دست، شاید منجر به تحول تمدن‌ها شود مانند آنچه اختراع دستگاه چاپ توسط گوتنبرگ در سال ۱۴۵۵ باعث شد. 

آنها معتقداند به سوی یک تغییر بسیار مهم حرکت می‌کنیم تغییر تماس بین بدن، نوشتن و کاغذ، یک تغییر مهم تمدنی است. 

ژک دریدا کار‌شناس تاریخ گفت: این یک مرحله جدید تاریخی است که باعث اضطراب می‌شود، من با دقت این را دنبال خواهم کرد که چه فرهنگ جدیدی توسط این دستگاه‌های الکترونیک ایجاد خواهد شد. ما شاهد این هستیم که نوشتن به سوی فرهنگ متن، تصویر و صدا می‌رود. تصویر و صدا اهمیت بیشتری از متن می‌یابند. 

در حال حاضر هیچگونه پژوهشی امکان ثابت کردن اینکه نوشتن با صفحه کلید، برای توسعه و رشد مغزی بهتر یا بد‌تر است ارائه نکرده است. 
 
در کشور سوییس فقط فروش خودکارهای لوکس افزایش پیدا کرده است، شاید نوشتن با دست در آینده به کاری هنری تبدیل شود، چیزی که فرد را به هویت و فرهنگ خود مرتبط می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار