وزیر اطلاع رسانی سوریه در سخنانی تاکید کرد اکثریت قاطع خارج نشینان حامی دولت سوریه هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از تلویزیون سوریه:"عمران الزعبی" در مصاحبه ای تلویزیونی تاکید کرد: گردهمایی در مقابل سفارت سوریه در لبنان به دلیل اینکه باید بر اساس این صحنه به واقعیت سوری های مقیم لبنان استناد کرد، من را تعجب زده نکرد گفت: این افراد بر خلاف برخی ها که خواهان معرفی آنها به عنوان مخالفان دولت هستند، مخالف نیستند و تنها به دلیل اجبار گروه های مسلح از کشورشان مهاجرت کردند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر برخی دولت ها اجازه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه را در کشورشان بدهند، همین حالتی که در لبنان شاهد بودیم در این کشورها هم می بینیم.

وزیر اطلاع رسانی سوریه افزود: اکثریت قاطع خارج نشینان با دولت هستند و خود جوش تجمع کرده و حرفشان را زدند.

"الزعبی" با اشاره به اینکه انتخابات در سوریه بر اساس قانون اساسی و روند دمکراتیک است و تمامی شهروندان حق انتخاب رییس جمهورشان را دارند گفت: سوریه در راه اصلاحات سیاسی که از سال 2000 میلادی توسط "بشار اسد" بنابر اصلاحات اقتصادی و سیاسی آغاز کرد رو به حرکت است و "اسد" به هیچ وجه از اصلاحات نمی گریزد.

وزیر اطلاع رسانی سوریه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتخابات در سوریه درهای پایان جنگ در این کشور را باز می کند افزود: برخی از کشورهای غربی و عربی خواهان طولانی شدن جنگ در سوریه هستند و تاکنون جنگ علیه "بشار اسد" نبوده بلکه حمله به نقش مقاوم سوریه در برابر دشمن اسراییلی بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار