برنامه "ذره‌بین" کاری از گروه بهداشت و درمان شبکه سلامت سیما شنبه10خرداد به صورت زنده به بررسی دلایل اجرائی نشدن قانون جامع کنترل دخانیات به مناسبت روز جهانی دخانیات می‌پردازد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه سلامت سیما، برنامه "ذره‌بین" کاری از گروه بهداشت و درمان شبکه سلامت سیما  شنبه10خرداد به صورت زنده به بررسی دلایل اجرائی نشدن قانون جامع کنترل دخانیات به مناسبت روز جهانی دخانیات  با حضور دکتر کاظم ندافی مدیرکل سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ودکتر غلامرضا حیدری رئیس مرکز تحقیقات کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی می‌پردازد.

گفتنی است، دراین قانون با هدف ارج نهادن به حقوق شهروندان غیرسیگاری، جرائم و مجازات سیگار کشیدن در اماکن عمومی تعیین شده است، همچنین مفادی نیز به فروشندگان غیرمجاز و قاچاقچیان سیگار اختصاص یافته است.

 بر اساس این گزارش، به گفته صاحب نظران با اجرای کامل مفاد قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات، شاهد کاهش گرایش و مصرف سیگار خواهیم بود و این قانون می‌تواند ابزار مناسبی برای کنترل دخانیات درکشور باشد.

"ذره‌بین" برنامه‌ای چالشی در حوزه‌های مختلف سلامت است و با استفاده از کارشناسان مجرب نقاط ضعف و قوت نظام سلامت را ارزیابی می‌کند و در نهایت راهکارهایی در جهت برون رفت از مشکلات و معضلات بهداشتی پیشنهاد ‌می‌دهد..

این برنامه گفتگو محور به تهیه کنندگی دکتر خلیفه سلطان با کارشناس مجری دکتر بابک حسن زاده ساعت 22 روی آنتن شبکه سلامت سیما می رود.



انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار