مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات از امدادرسانی به 600 نفر از گرفتاران رانش زمین استان گلستان و همچنین ادامه امدادرسانی‌های در برخی‌از استان‌های بارانی کشور چون خراسان شمالی خبر داد.

مرتضی مرادی‌پور در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ریزش باران چند ساعت گذشته دربرخی از استان‌های کشور بیان داشت: درمحور آزادشهر- خوش ییلاق در استان گلستان در برخی از نقاط محور اصلی به علت بارندگی و سست بودن زمین رانش‌ها و حتی ریزش‌هایی اتفاق افتاد و باعث مسدود شدن محور شد.

وی با اشاره به ادامه بارندگی‌ها در محور مذکور گفت: 11 تیم عملیاتی شامل 44 امدادگر از استان گلستان به منطقه اعزام شدند و به 600 نفر از گرفتاران در محور مسدود شده امدادرسانی کرده و آنها را اسکان دادند.

مرادی‌پور با اشاره به مصدومیت و انتقال دو نفر به مراکز بهداشتی تصریح کرد: همچنین بین گرفتاران بارش باران و رانش زمین اقلام امدادی چون نان، کنسروجات توزیع شده است.

به گفته مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هم‌اکنون یک فروند بالگرد برای تسریع در امدادرسانی به منطقه اعزام شده است.

وی در ادامه با اشاره به برخی خسارات وارد به استان گلستان با توجه به وضعیت جوی آن اظهار داشت: بارندگی‌ها در علی‌آباد منجر به آب‌گرفتگی معابر و همچنین طوفان در مینودشت گلستان باعث خسارت به چند خانه شد.

وی با اشاره به اخطاریه سازمان هواشناسی از 12 ظهر امروز تا 21 امشب مبنی بر ادامه بارش‌ها به ویژه در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و استان گلستان افزود: در شهرستان‌های اسفراین خراسان شمالی و علی‌آباد گلستان بارندگی‌ها همچنان ادامه دارد و امدادگران در حال امدادرسانی هستند به ویژه اینکه کلیه استان‌های معین، مازندران، سمنان، اصفهان، یزد و خراسان جنوبی در آماده باش کامل هستند.

همچنین، حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات نیز در خصوص هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر ریزش باران در برخی استان‌ها خاطرنشان کرد: به استان‌های خراسان شمالی، سمنان، خراسان رضوی،‌مازندران،‌آذربایجان غربی و اردبیل هشدارهایی مبنی بر ریزش باران و آب گرفتگی داده شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: باران ، گلستان ، رانش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار