بی‌خاصیت‌ترین داروهای گران قیمت دنیا

پزشکان پوست و مو در کنار تجویز داروهایشان مولتی ویتامین‌ها را نیز برای داشتن پوستی سالم و شاداب تجویز می‌کنند اما مطالعات اخیر محققان مصرف مولتی ویتامین‌ها را غیرضروری می‌داند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ بدن انسان‌ها به راحتی می‌تواند با مصرف چند میوه و تعدادی سبزی تمام ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز را به دست آورد و عوارض مصرف خودسرانه و زیاد این محصولات دارویی عوارض جبران ناپذیری را به همراه دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، اگرچه ویتامین‌ها بخشی مهم از سلامتی محسوب می‌شوند اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که مصرف مولتی ویتامین‌ها از تاثیر جذب داروهای دیگر در بدن می‌کاهد و پزشکان به افرادی که تحت داروهای پوستی(آرایشی، کرم، لوسیون و...) قرار دارند توصیه می‌کنند تا مصرف مولتی ویتامین‌ها را کنار بگذارند و از عوارض آن‌ها برای بدن غافل نشوند.

نتایج مطالعات نشان می‌دهند، وابستگی به مولتی ویتامین‌ها سبب بروز عادت‌های ناسالمی می‌شود که در نهایت ویتامین‌رسانی از طریق مواد طبیعی میوه‌ها و سبزیجات کم‌تر می‌شود و مردم به جای مصرف مولتی ویتامین‌ها تا سن 50سالگی باید بیشترین استقبال را برای جذب ویتامین‌ها از طریق میوه‌ها و سبزیجات داشته باشند.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار