رونالدو ستاره سابق تیم ملی فوتبال برزیل اعلام کرد مقامات این کشور باید تظاهرات خشونت آمیز را طی برگزاری رقابت های جام جهانی سرکوب کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز؛ طی دو هفته مانده به آغاز رقابت های جام جهانی فوتبال در روز 12 ژوئن در برزیل اعتراضات و اعتصاب های کوچک در این کشور همچنان ادامه دارد زیرا آن دسته از شهروندان برزیلی که از برگزاری این رویداد پر هزینه نفعی نمی برند تلاش می کنند از این فرصت برای بیان مشکلات خود استفاده کنند.

رونالدو در مراسمی که روزنامه فولیا دِ اس پائولو میزبان آن بود، اعلام کرد: برگزاری اعترضات همواره قانونی هستند اما زمانی که خرابکاری و آشوب مشاهده شود پلیس باید انها را سرکوب کند.

او همچنین گفت: من فکر می کنم پلیس باید مانع از ورود این آشوب گران به ورزشگاه ها شود و آنها را از خیابان ها نیز خارج کند.
 
این در حالی است که تأمین امنیت یکی از نگرانی ها دولت برزیل در زمان برگزاری جام جهانی محسوب می شود.

فرناندو گرلا مقام ارشد امنیتی سائوپائولو در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد پلیس در حال گردآوری شواهدی علیه گروهی از رهبران معترضان و چند نفری است که به گفته او « مرتکب اقدامات خشونت آمیز ، آشوبگری و حمله به مردم » می شوند.

هشدار رونالدو پس از آن مطرح شد که او اعلام کرده بود به سبب ناکامی کشورش در کامل کردن زیرساخت های وعده داده شده ، شرمسار است ، سخنانی که واکنش شدید دیلما روسف رئیس جمهور برزیل را در پی داشت.

او روز پنجشنبه اعلام کرد: همانگونه که در گفتگو با رویترز اعلام کردم ، من به نیابت از مردم کشورم شرمسارم ، مردمی که به واقع انتظار داشتند که این سرمایه گذاری بسیار بزرگ سبب بازسازی فرودگاه ها و سرویس حمل و نقل و عمومی شود.

رونالدو یکی از اعضای کمیته محلی سازماندهی جام جهانی و یکی از حامیان فدراسیون بین المللی فوتبال - فیفا - و دولت برزیل محسوب می شود. او یکی از اعضای تیم ملی برزیل بود که قهرمان جام جهانی 1994 و 20022 شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار