نخستین تصویر از فرزانه اقبال ، زن 25 ساله پاکستانی که توسط اعضای خانواده خود با ضربات آجر و سنگ به قتل رسید منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، فرزانه اقبال 3 روز پیش مقابل دادگاه عالی شهر لاهور به انتظار باز شدن درهای دادگاه ایستاده بود که حدود 12 مرد او را احاطه و شروع به پرتاب تکه های آجر به سمتش کردند.
 
به گفته پلیس، پدر این زن، دو برادر و نامزد سابقش جزو مهاجمان بودند. فرزانه که از ناحیه سر به شدت آسیب دیده بود، در بیمارستان درگذشت اما همسرش توانست بگریزد.
 
تمام مظنونان این حمله، به جز پدر فرزانه، متواری شدند. پدر وی، قتل دخترش را تایید کرد و گفت که هدف آنها، دفاع از شرف و آبروی خود بوده است.
 
نزد بسیاری از خانواده های پاکستانی این فرهنگ مرسوم است که ازدواج خودخواسته یک زن با مردی غیر از آن که مورد نظر خانواده است، شرافت خانوادگی را خدشه دار می کند.
 
فرزانه اقبال، پیشتر با پسرخاله خود نامزد شده بود اما با مرد دیگری ازدواج کرده بود. خانواده او، علیه شوهرش به جرم "آدم ربایی" شکایت کردند اما فرزانه به دادگاه عالی لاهور مراجعه کرده بود تا توضیح دهد او به خواسته خود با این مرد ازدواج کرده و آدم ربایی در کار نبوده است.
 
**پلیس شاهد سنگسار زن جوان بوده است
 
3 روز پس از سنگسار یک زن پاکستانی به دست اعضای خانواده اش در مقابل ساختمان دادگاه عالی شهر لاهور، انتشار خبری مبنی بر حضور نیروی پلیس در صحنه قتل و تماشای رویداد، ابعاد جدیدی به این حادثه افزود.
 
به گزارش رویترز، نواز شریف نخست وزیر پاکستان از مقامات مربوطه خواسته تا درباره حضور منفعلانه پلیس در محل حادثه تحقیق کنند.
 
به گفته شوهر این زن، پلیس در تمام 15 دقیقه ای که فرزانه زیر رگبار سنگ و آجر قرار داشت، نظاره گر ماجرا بود و هیچ اقدامی نکرد.
 
محمد اقبال در تماس تلفنی با رویترز گفت: "من به آنها التماس کردم که کمک کنند، اما آنها گفتند این وظیفه آنها نیست."
 
در بسیاری از مناطق پاکستان، مرسوم است که زن با مرد مورد تایید خانواده خود ازدواج کند. امتناع زن از این عرف، به منزله امضای حکم سنگسار اوست.
 
دفتر رسانه ای نواز شریف اعلام کرد نخست وزیر پاکستان در بیانیه ای این "قتل بی رحمانه" را محکوم کرده و خواستار مجازات عاملان این جنایت در چارچوب قانون شده است.
 
قتل های ناموسی در پاکستان سالانه به صدها مورد می رسد و بسیاری از آنها گزارش نمی شود
 
در تصاویر همسر و مادر همسر و وکیل این زن که مکان قتل و همچنین مدارک ازدواج قانونی او را نشان می دهد می بینید.











انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
اینان ماقبل تاریخ زندگی می کنند چقدر بدبخت و زیونند که حتی نمی توانند از عقل بهره بگیرند دین به کنار
United States of America
الیاس
۰۰:۵۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
بر پدر این آدمایی که با خواهر و همسر و دختر خودشون همچین کاری کردن لعنت.
واقعا آدم تاسف میخوره که هنوز تو برخی از کشورها انسانها از داشتن حقوق اولیه خودشون محرومن. واقعا من خوشحالم که من تو همچین کشوری نیستم و تو کشور من از 6 هزار سال پیش هر انسان از آزادی های خودش برخورداره. واقعا درود بر ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۳
عصر الان با دوره ایی که حضرت محمد (ص)برای هدایت بشریت امدن هیچ فرقی نداره بخدا بلکه الانم بدتره نمیدونم این رسمهای مذخرفو از کجای دین میارن به نام خدا ادم سرمیبرن به نام خدا به زنان تجاوز میکنن به نام خدا حکومت میکنن ودرکنارش به مردم ظلم میکنن خدایا خودت شاهد وناظری براعمال پلید وبی شرمانه ما خدایا همه مارو عاقبت بخیر بگردان
آخرین اخبار