واشنگتن در واکنش به خبری مبنی بر حملات سایبری و اینترنتی هکرهای ایرانی به مقام های آمریکایی اعلام کرد از استفاده از هویت‌های جعلی برای رسیدن به اهداف خاص آگاهی کامل دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازسایت وزارت خارجه امریکا، واشنگتن در واکنش به خبری مبنی بر حملات سایبری و اینترنتی هکرهای ایرانی به مقام های آمریکایی اعلام کرد از استفاده از هویت‌های جعلی برای رسیدن به اهداف خاص آگاهی کامل دارد.
 
"جین پساکی" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که دولت این کشور برای جلوگیری از خطرات ناشی از حملات سایبری، اطلاعات خود را با بخش خصوصی و نهادهای دولتی در میان می گذارد تا تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
 
پیشتر برخی از روزنامه های آمریکا مدعی شدند هکرهای ایرانی از طریق حملات سایبری از  مقام های آمریکایی از طریق شبکه های اجتماعی جاسوسی می کنند.
 
وی همچنین در مورد انتخابات مصر گفت: "ما هنوز منتظر اعلام نتیجه رسمی و نهایی هستیم؛ مثل همه موارد مشابه. ولی بیش از پیش نگران شرایط سیاسی محدود قبل از انتخابات هستیم و تاثیر این شرایط بر فراگیر بودن دولت آینده مصر و ثبات در این کشور. شرایطی مثل بازداشت‌های سیاسی و محدود کردن آزادی رسانه‌ها. دموکراسی، صرفا انتخابات نیست.
 
در همین حال، نتایج ادامه شمارش آرا در مصر از کسب حدود ۹۳ درصد آرا به نفع سیسی حکایت دارد و همزمان نتایج از میزان مشارکت حدود ۴۶ درصد واجدان شرایط خبر می‌دهد؛ آماری که بسیار پایین‌تر از برآوردهای سیسی است.
 
حامیان اخوان المسلمین و چند گروه‌ لیبرال و سکولار در مصر این انتخابات را تحریم کرده بودند.
 
تنها رقیب  سیسی در این انتخابات حمدین صباحی، امروز در یک کنفرانس خبری تلویزیونی گفت: "من شکست را می‌پذیرم و به رای مردم احترام می‌گذارم."
 
همچنین در همین حال رسانه‌های غربی گزارش دادند جنیفر پساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از محکوم کردن توسل به زور توسط مقامات اوکراین در شرق این کشور خودداری کرد.
 
این دیپلمات آمریکایی روز پنجشنبه در پاسخ به این که در باره عکس غیرنظامیان کشته شده در شلیک خمپاره نیروهای اوکراینی چه فکر می‌کند گفت:" مقامات اوکراینی حق دارند در کشور خود نظم و قانون برقرار کنند، این ما را ناراحت نمی‌کند."
 
ساکی خاطرنشان کرد گفت:"برخی چیزها در برخی مناطق ما را نگران می‌کند."
به گزارش خبرگزاری ریانووستی از واشنگتن، وی افزود:" جدایی‌خواهان کاملا مسلح امروز بالگردی نظامی را که حامل نیروهای اوکراینی بود هدف قرار دادند و سبب مرگ 14 نفر شدند. روز 29 مه هم چهار ناظر سازمان امنیت و همکاری اروپا ربوده شدند و هنوز در دست نیروهای خود دفاعی هستند."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار