جانشین سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، با اشاره به اینکه جانبازان و خانواده‌های ایشان هر روز طعم شهادت را می‌چشند، گفت: موتور محرک و ابزار ما در جنگ‌‌ همان پیشانی بندهای مقدس بود، جوانان ما امروز همه آنچه را که از سلاح برای دفاع از ملت و کیان اسلام می‌باشد را دارا هستند، اما دشمن از این سلاح‌ها نمی‌ترسد، بلکه از قوه ایمانی فرزندان و چادر و حجاب دختران شما می‌ترسد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیت باشگاه خبرنگاران؛ سردار "احمد ذوالقدر" جانشین سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در جشنواره بزرگ اعیاد شعبانیه و روز جانباز که با حضور جانبازان معزز و خانواده‌های گرامی آنها در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: حقیقتا همه شما صاحبان این مکان عزیز و مقدس هستید که یادآور همه آن دلاوری‌ها و فداکاری‌های جانبازان، ایثارگران و شهدای عزیز است.  
 
 سردار ذوالقدر تصریح کرد: جانباز عزیزی را می‌شناسم که وقتی فرزند اول او بدنیا آمد و آن جانباز از دو چشم در عملیات بستان به عنوان تخریبچی نابینا شده بود، به او گفتم احساس خودت را از تولد فرزندت بگو، گفت: خیلی دوست دارم او را ببینم.  
 
جانشین سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ تصریح کرد: فاصله بین این شنیدن تا احساس آن مرد فاصله‌ای طولانی تا قیامت است ما گاهی می‌شنویم که جانبازی در خانه بر روی ویلچر منتظر دیدن دوستانش است و گاهی ممکن است خداوند به ما توفیق زیارت آنان را بدهد، اما این با آن احساسی که او درک می‌کند بسیار فاصله دارد.  
 
وی گفت: خوشا به حال آنانی که با شهادت رفتند و یک نوبت شهید شدند، اما خانواده جانبازان و خود جانباز عزیز و فرزندان آن‌ها هر روز شهید می‌شوند و شهادت را می‌چشند.  
 
سردار ذوالقدر افزود: خداوند تبارک و تعالی و عادل در یک جایی این حساب را می‌نویسد که از عقل ما خارج است.  
 
جانشین سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ اظهار داشت: براساس آیه قرآن خداوند می‌فرماید؛ گمان نبرید کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند مرده‌اند، بلکه زنده‌اند و نزد خدای خود رزق و روزی دارند.  
 
وی تصریح کرد: ما نمی‌دانیم که ارتزاق و روزی شهید چیست و سوم ابتدایی به ما می‌گفتند موجود زنده این مشخصات را دارد: حرکت دارد، رشد دارد اما خدای بزرگ می‌فرماید؛ شهید زنده است و روزی می‌خورد؛ لذا درک ما از شهید به مانند سهم طفلی در شکم مادر است که معارف دنیا برای او مفهومی ندارد.  
 
سردار ذوالقدر گفت: ما حرفهایی می‌زنیم اما گفته‌های ما با آنچه که شهدا، جانبازان و ایثارگران عمل کردند، بسیار تفاوت دارد.  
 
جانشین سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ افزود: من با بسیاری از خانواده‌های جانبازان آشنا هستم، سختی‌هایی که گاهی واقعا طاقت فرساست و از صبر و تحمل و وسع آدمیزاد دور است را به دوش می‌کشد اما خداوند متعال این آزمایش را در وجود شما نهاده است.  
 
وی تصریح کرد: برخی از دفاع مقدس تنها یاد گلوله و توپ و تخریب و تانک و کشتن و کشته شدن و جنگ با جان‌ها و ساختمان‌ها می‌افتند که بود، اما اینکه جنگ تمام نشده حقیقتا درست است، امروز نیز موشک‌ها وجود دارد. 
 
وی گفت: تربیت، انسان را از این پل و سختی عبور می‌دهد.  
 
سردار ذوالقدر افزود: چه کسی می‌تواند بگوید شهید فهمیده که امام خمینی (ره) می‌فرمایند؛ به من رهبر نگویید، بلکه رهبر ما این طفل ۱۳ ساله است که چقدر مگر آموزش دیده بود و تکنیک و تاکتیک و رزم می‌دانست، پس چطور توانست رکورد رهبران عالم را بشکند، امام (ره) با هیچکس تعارف نداشت که می‌فرمود؛ یاد بگیریم همه مثل شهید فهمیده باشیم.  
 
وی افزود: همه جانبازان و شهدای ما فهمیده هستند و می‌دانند و این تربیت دینی و الهی بود.  
 
جانشین سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ تصریح کرد: من ترجمه صحبت یک فرمانده تیپ عراقی پشت بیسیم را که با صدای لرزان فریاد می‌زد را به شما می‌گویم، او کمک می‌خواست و می‌گفت؛ این سربازانی که دستمال روی پیشانیشان دارند، آمدند و هرچقدر آن‌ها را می‌کشیم، بازهم هستند، از پشت، از جلو و از پهلو. او نمی‌گفت سلاحشان خوب است یا خوب می‌جنگند و اشاره به پیشانی بندهای یا فاطمه زهرا (س)، یا سیدالشهداء اباعبدالله الحسین ابن علی (ع) داشت.  
 
سردار ذوالقدر گفت: این موتور محرک و ابزار ما در جنگ بود.  
 
وی افزود: من قسم جلاله می‌خورم که جوانان ما همه آنچه را که برای دفاع از ملت و کیان اسلامی اعم از موشک، هواپیما، تانک، سلاح‌های سبک و سنگین و نیمه سنگین، در عرصه هوایی، دریایی و زمینی لازم باشد را بدست آورده‌اند. چیزهایی که ما قبلا نداشتیم و با دست خالی روبرو بودیم و امروز همه این‌ها را داریم، اما والله دشمن از این سلاح‌ها نمی‌ترسد، بلکه از قوه ایمانی فرزندان شما و حجاب و چادر دختران شما می‌ترسد.  
 
جانشین سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ اظهار داشت: فرانسوی‌ها در مذاکرات ممنوع کردن حجاب در مدارس فرانسه دختران دبیرستانی را که حجاب داشتند را به مانند‌‌ همان پیشانی بندهای رزمندگان ما در جبهه عنوان کرده‌اند و گفته‌اند؛ این موضوع پشت سرش تفکر و عقیده‌ای نهفته است.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: جانبازی و مجاهدت خواهران و برادران ما در این راه است که در تربیت فرزندان مراقبت کنید و باید به مدارس و دانشگاه‌ها و مساجد بروید، زیرا شما میراث بجا مانده از شهیدان هستید و باید درک و فهم خود را به رخ دشمنان بکشانید.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: جانشین ، سپاه ، حجاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار