برخی مقامات دیپلماتیک در آژانس بین المللی انرژی اتمی می گویند ایران تاسیسات تبدیل گاز اورانیوم به اکسید را در ماه ژوئن راه اندازی می کند.به گفته آژانس این تاسیسات در نزدیکی شهر اصفهان قرار دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز:برخی مقامات دیپلماتیک امروز تاکید کردند ایران بر اساس توافقنامه تاریخی میان این کشور و شش قدرت جهانی، ساخت تاسیساتی را آغاز خواهد کرد که در آن گاز اورانیوم به اکسید تبدیل خواهد شد.این تاسیسات از نیمه دم ماه ژوئن راه اندازی خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، گزارش هفته گذشته آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان داد که ایران دیگر موارد توافقنامه را اجرا کرده است.

رویترز افزود، غرب درباره برنامه هسته ای ایران ابراز نگرانی کرده است، اما ایران بارها تاکید کرده که از برنامه هسته ای برای اهداف صلح آمیز استفاده می کند.

یک مقام آگاه آژانس بین المللی انرژی اتمی که از جلسه پشت درهای بسته آژانس در این باره مطلع بوده به رویترز گفته است که ایران با هدف اکسید کردن گاز اورانیوم تاسیساتی را در نزدیکی اصفهان راه اندازی کرده است.

رویترز  می افزاید : این یکی از مفاد توافق بین ایران و کشورهای 1+5 در توافق موقت سال گذشته در ژنو بوده که ایران باید تا اواخر ماه ژوئن (تیرماه) اقداماتی را برای کاهش ذخائر گاز اورانیوم خود که به مواد شکافت‌پذیر هسته‌ای با غلظت بالای 5 درصد تبدیل شده‌اند انجام دهد.

این خبرگزاری در بخش دیگری از گزارش خود مدعی می شود : اورانیوم تبدیل شده به اکسید دیگر قابلیت تبدیل به بمب هسته‌ای را نخواهد داشت و ایران این اقدام را در راستای توافق موقت ژنو و برای کاهش آنچه کشورهای غربی از آن "نگرانی‌ها از برنامه هسته‌ای ایران" یاد می کنند انجام می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار