حجة‌الاسلام سید حسن خمینی:

پرداختن به مقوله سلامتی جزو واجبات زندگی هر شخصی است/گروه ما در جام جهانی سخت است

نوه امام خمینی(ره) گفت: بدون شک گروه ایران در جام جهانی آسان نیست و باید اذعان کنم که مردم دوست دارند تیم ملی نتیجه بگیرد و امیدوارم تیم دست و پا بسته‌ای در برزیل نباشیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، حجة‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی نوه امام (ره) در بازدید از فدراسیون جانبازان و معلولین، در جمع قهرمانان جانباز و معلول کشورمان گفت: باید به شما اعلام کنم که شما ورزشکاران در تمامی ادعای انسانی ورزش را پی گیری و دنبال کنید.

نوه امام خمینی(ره) ادامه داد: ورزش دارای ابعاد روحی و جسمی است، عقل سالم در بدن سالم است و عقل، اخلاق و روحیه ورزشکاری در یک بدن سالم است.

وی در خصوص سلامت تصریح کرد: سلامت امری است بسیار لازم و ضروری و جزو ضروریات زندگی هر فردی است. آن قدر لازم است که همانند ماهی درون آب می‌ماند.
 
حجة‌‌الاسلام سید حسن خمینی با پرداختن به مقوله سلامتی به عنوان بالاترین نعمت‌های هر فرد تصریح کرد: با ارزش‌ترین بخش‌ها سلامتی است نگه داشتن واژه سلامت به معنای واقعی کلمه دشوار است.
 
نوه امام خمینی معمار انقلاب اسلامی(ره) خطاب به ورزشکاران جانباز و معلول تاکید کرد: من جای دارد به این مورد اشاره کنم که خداوند گر چه از روی حکمت دری را ببندد ولی از روی رحمت دری را باز می‌کند. شما گرچه عضو یا اعضایی را از دست داده‌اید که بطور قطع از روی حکمت بوده است ولی از سر رحمت الهی لطف باری تعالی شامل حال شما شده است.
وی ادامه داد: زنده نگه‌داشتن شادابی و برخورداری از صحت و سلامت بر همه واجب و جزء واجب واجبات است و شمایی که از معلولیت جسمی برخوردار هستید بطورقطع جامعه نسبت به شما تعهد دارد ولی انسان‌ها صحت و سلامتی خودشان دست خودشان است. چه بسا پیش آمده است کسانی که صبح دارای سلامتی و سرحالی کامل بوده‌اند ولی عصر معلول شده‌اند و باید بگویم که حادثه در کمین ماست و این ما هستیم که مواظب خودمان باشیم.

حجة‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در ادامه به نقش جامعه در راستای پرداختن به سلامت افراد پرداخت و خاطرنشان کرد: جامعه هرچه بیشتر در این زمینه سرمایه‌گذاری کند بطور قطع ارزش مضاعفی در همه ارکان جامعه داده می‌شود و باعث نشاط بیشتری در ابعاد مختلف خواهد شد.

نوه امام خمینی (ره) جانبازان و معلولان را به تلاش بیشتر در راستای کسب سلامتی به عنوان نعمت واجب خواندند و افزودند: ما باید تلاش خود را در راستای رسیدن به امر سلامت به عنوان یک امر واجب افزایش دهیم تا بتوانیم روح سالم را در قالب یک جسم سالم نهادینه سازیم. 
 
وی ضمن پرداختن به ورزش جسم خواهان توجه به ورزش دل شدند و تصریح کردند: مادر حالی که نیاز فراوان به ورزش جسم داریم به همان اندازه به ورزش دل، روح و روان نیاز داریم و باید برای رسیدن به یک روح با طراو‌ات گام بردار‌یم. 
 
حجه‌الاسلام و‌المسلمین سید حسن خمینی با اشاره به اینکه قهرمانی ها زود گذر است یاد آور شدند: واقعیت این است که دوران قهرمانی‌ها کوتاه و زود گذر است و دوران قهرمانی و اوج آن دوران بسیار کوتاه است و نوجوان کم تجربه با کسب قهرمانی می‌کند ولی انسان موفق یاد خوب را در دل ‌ها به جای می گذارد و قهرمانی ها با اخلاق در جامعه نمود بیشتری پیدا می کند. 
 
نوه امام خمینی(ره) اضافه کرد: به طور قطع تدبیر مجموعه دوستان در همه ابعاد در اردوها و رفاقت‌‌هامودب‌تر و اخلاق‌ مدارتر دنبال شود و باید فضای تنوع همه ابعاد اردوی خصوصا فدراسیون جانبازان و معلولین نهادینه شود تا شاهد تاثیر با نشاطی در ورزش معلولان در کل ورزش کشورمان باشیم.
 
وی خاطر نشان کرد: امیدوارم فضای تنوع در ورزش جانبازان، معلولین بیشتر شود تا شاهد ورزشکارانی با نشاط،‌با انگیزه و سرشار از تنوع باشیم.
 
در ادامه خبرنگاران در خصوص بازی‌های جام جهانی از نوع امام (ره) سوالاتی را مطرح کردند که وی در پاسخ عنوان کرد: به طور قطع ما  گروه آسانی نداریم و نباید تیم ما یک تیم دست و پا بسته ای باشد.
 
سید حسن خمینی اظهار داشت: مردم ما دوست دارند نتایج خوب و قابل قبولی کسب کنند و انتظار دارند ملی پوشان در مقابل حریفان با ارائه فوتبال خوب نتایج درخشان کسب کنند.
 
نوه امام خمینی(ره) در پاسخ به سوال قهرمان جهان چه تیمی است؟ تصریح کرد: در واقع فوتبال بازی غیر قابل پیش بینی است و من نمی‌دانم قهرمان جهان چه تیمی می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: نوه ، امام ، گروه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
آفرین
آخرین اخبار