مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران یکی از مهمترین موضوعات سفرهای تابستانی را طرح سالم‎سازی دریا عنوان کرد و گفت: واحدهای اسکان و پذیرایی استان برای حضور مسافران و گردشگران آماده و مهیاست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ؛دلاور بزرگ نیا درجلسه طرح سالم‎سازی دریا در استانداری مازندران یکی از برنامه های سفرهای تابستانی را تعیین نرخ جدید برای مسافران و گردشگران عنوان و اظهارداشت:برای سفرهای نوروزی افزایش نرخ و شکایاتی در این مورد گزارش نشده است و برای سفرهای تابستانی پس از نشست‎های مختلف با جامعه هتلداران و صنوف واحدهای پذیرایی نرخ جدید ابلاغ شد.


وی بیان کرد:با توجه به اینکه مردم از یکماه گذشته از دریا استفاده می کنند،باید مدل رفتاری دریای مازندران محکم شود و همچنین اجرای درست طرح سالم‎سازی دریا مورد توجه جدی مسئولین کمیته های ده گانه ستاد اجرایی قرار گیرد.


مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به اهمیت بسیار زیاد سواحل برای مسئولین و استان، اذعان داشت:طرح های دریا با سرمایه گذاری های طولانی و امکانات مجهز درنظر گرفته می‎شود.


بزرگ نیا با توجه به اهمیت ساماندهی سواحل برای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و استان، افزود:در سال جاری 45 درصد از اعتبارات ملی و استانی برای سواحل اختصاص یافت و آموزش مدیران طرح دریا در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.


همچنین معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه کمیته اسکان یکی از کمیته های نه گانه ستاد اجرایی خدمات سفر و طرح سالم‎سازی سواحل کشور است،افزود: بحث مجوز و تعیین نرخ طرح های دریایی از مصوبات این کمیته است.


حسین باقری طرح های دریا را در سه بخش طرح های دولتی،نیمه دولتی و خصوصی عنوان و اظهار داشت:نرخ ورود به طرح های سالمسازی بر اساس درجه بندی یک تا سه بصورت 5000، 3500 و 2000 تومان است.


وی همچنین استفاده از آلاچیق با سقف مسقف، روشنایی و سکوی نشیمن را ساعتی هزار عنوان کرد.


باقری با بیان اینکه باید برای مجریان طرح صلاحیت فردی و بهداشت فردی صادر شود،گفت:با اجرای صلاحیت و بهداشت فردی با ارائه مدارک مجوز صادر و نرخ اعلام می‎شود.


وی از آموزش مدیران اجرای طرح در حوزه بهداشت، امنیت و خدمات گردشگری توسط کارشناسان مرتبط خبر داد.


انتهای پیام/

برچسب ها: سالمسازی ، طرح ، دریا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.