سایت بازفید اسپورت به 10 موردی که پیش از رقابت‌های جام جهانی در مورد ایران باید بدانیم اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در فاصله کوتاه باقی مانده به رقابت‌های جام جهانی سایت بازفید به ذکر 10 مورد در خصوص تیم ملی ایران پیش از رقابت‌های جام جهانی پرداخت:

1- آنها "تیم ملی" خوانده می‌شوند که هواداران زیادی دارند

2- ایرانی‌ها با لباس‌های سفید که یوزپلنگ ایرانی نماد نژاد ایرانی است به میدان می‌روند. آنها در حال پرورش دادن یوزپلنگ ایرانی هستند که در خطر انقراض قرار دارد که به نوعی این پیراهن یکی از جالب‌ترین پیراهن‌های حاضر در جام جهانی به شمار می‌رود.

3- ایرانی در صدر رنکینگ فوتبال آسیا؛ تیم ملی فوتبال ایران در صدر رنکینگ فیفا در فوتبال آسیا قرار دارد. آنها همچنین در جایگاه 37 جهان قرار دارند، مسئله‌ای که باعث غرور ملی این کشور می‌شود.

4- ایرانی هیچ وقت از مرحله گروهی خود صعود نکرده‌اند اما پیش از این در سال‌های 1978،1998 ،2006 تجربه حضور در جام جهانی را داشته‌اند. بزرگترین پیروزی این کشور دیدار 2بر1 مقابل آمریکا در جام جهانی 1998 فرانسه بوده است.

5- هواداران تیم ملی بسیار با انگیزه هستند و تیم ملی کشورشان را به خوبی حمایت می‌کنند، به طوریکه در ورزشگاه آزادی اغلب بالای 91 هزار بلیت فروخته می‌شود. ورزشگاه آزادی از لحاظ بزرگی و گنجایش جمعیت به عنوان سومین ورزشگاه بزرگ در جهان شناخته شده است.
 


 
6- تیم ملی ایران سه روز پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور به جام جهانی صعود کرد که باعث ایجاد شور و شوق زیادی در  میان مردم شد.
 
7- ایرانی‌ها بازی‌ها دوستانه زیادی برگزار نکردند و البته در کش و قوس برای گرفتن جواز حضور در رقابت‌های جام ملت های آسیا 2015 استرالیا بودند و موفق هم شدند.
 
8- علی دایی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران است که در 149 حضورش با پیراهن تیم ملی ایران موفق شد 109 گل به ثمر رساند. او در سال 2008 سرمربی تیم ملی ایران بود.
 
9- کارلوس کی‌روش سرمربی فعلی تیم ملی ایران سابقه سرمربی‌گری تیم ملی پرتغال و باشگاه رئال مادرید‌ را در کارنامه خود دارد. اما بیشتر از هر چیزی هواداران باشگاه انگلیس منچستر یونایتد در زمانیکه از دستیار اول آلکس فرگوسن بود او را به یاد می‌آورند.
 
10- جواد نکونام بازیکن کلیدی تیم ملی ایران به شمار می‌رود، وی در چهارده بازی، 6 گل به ثمر رساند. البته بازیکنان موثر دیگری مانند اشکان دژاگه (باشگاه فولام انگلیس) و دانیل داوری (باشگاه برانشوانگ‌ آلمان) دراین تیم حضور دارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسئله ، قبل ، جام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار