«مجله بارداري» عنوان برنامه اي از شبكه دو سيماست كه به مباحث و سؤالات بانوان در سنين مختلف پاسخ مي دهد.

به گزارش  حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومي شبكه دو سيما، مريم آهنگري با اعلام اين خبر گفت: اين برنامه متشكل از بخشهاي مختلفي است كه در زمينه‌هاي متفاوت و متنوع، پاسخگوي سؤالات و نيازهاي بانوان كشورمان خواهد بود. بخش‌هاي اين برنامه بدين شرح هستند: بخش «بلوغ» كه بخش دخترانه اين برنامه است، به آمادگي‌هاي پيش از بلوغ و آشنايي خانواده ها با اين دوران مي پردازد كه اين هفته ميزبان خانم دكتر زهره كشاورز (عضو هيأت علمي دانشگاه شهيد بهشتي) است.

در بخش «مادرانه» خانم دكتر ناهيد خداكرمي (رئيس انجمن علمي مامايي كشور) به آمادگيهاي پيش از بارداري پرداخته و مباحثي را در اين زمينه به خانواده ها بالاخص مادران توصيه مي كند.

 بخش «پرونده» اين برنامه كه هرهفته با دعوت از بانويي به معضلات اجتماعي بانوان در حوزه هاي بلوغ و بارداري و ... مي پردازد، اين هفته (8 خرداد) با حضور خانم ليلا علوي (كارشناس ارشد مامايي) به موضوع رايگان شدن هزينه زايمان طبيعي و دلايل و اهميت اين تصميم در روند كاهش زايمان سزارين مي پردازد كه البته در اين خصوص مصاحبه هاي مردمي هم پخش خواهد شد تا با زيرساخت ها و آموزشهاي خانواده ها در اين زمينه بيشتر پرداخته شود.
 
وي خاطرنشان كرد: بخش «نسل پاك» هم با حضور استاد آقاصمدي در هر قسمت قصد دارد به يكي از آداب و رسومي كه لازم است پدر و مادر بجاي آورند تا يك نسل پاك داشته باشند، اشاره مي كند.

 در بخش «پروانگي» هم به شرايط و رسم و رسوم بارداري در شهرهاي مختلف پرداخته شده و همچنين بانواني كه با داشتن شخصيتهاي اجتماعي، سياسي و ... در جامعه به اين وظيفه و مسئوليت خطير يعني مادر شدن و مادر بودن به خوبي مي پردازند، معرفي مي شوند. بخش «پدرانه» هم كه تنها بخش مردانه اين برنامه است، يك آيتم روانشناسي است كه با حضور دكتر مهران سرداري پور به مباحثي كه مردان بايد به آنها توجه كنند مي پردازد كه از آن جمله مي توان به نوع رفتار پدران با دخترشان در زمان بلوغ و نوع رفتار همسران با خانمشان پس از دوران بارداري اشاره كرد.
 
«مجله بارداري» كاري از گروه خانواده شبكه دو سيما با اجراي خانم رؤيا سادات حسيني و تهيه كنندگي مريم آهنگر، پنجشنبه ها ساعت 10:50 به روي آنتن شبكه دو مي رود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شیرین
۱۳:۰۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
سلام.چرا برنامه تموم شد!؟ من الان ماه دوم بارداری هستم خیلی دلم میخواست برنامه تون رو ببینم واز استرسهام کم بشه.دانلودها هم حجمشون زیاده هم بخشها مشخص نیستند 2بخش دانلود کردم چیزی که میخواستم نبود
آخرین اخبار