کمیته فرعی خاورمیانه و آفریقای کنگره آمریکا در گزارشی مطرح کرد:

کشورهای منطقه خلیج‌فارس به تمایل واشنگتن برای توافق با تهران پی برده‌اند و آن را به منزله فروختن آنها به ایرانیان تلقی می‌کنند

ورلد تریبون نوشت: کنگره آمریکا هشدار داده است که عربستان سعودی و متحدان منطقه ای آن در حال دور شدن از آمریکا هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، گزارشی که در یکی از کمیته های فرعی مجلس نمایندگان آمریکا مطرح شده حاکی از آن است که این کشور به خاطر نزدیکی با ایران دیگر از نظر اعضای شورای همکاری خلیج فارس قابل اعتماد نیست.  

کمیته فرعی خاورمیانه و آفریقای مجلس نمایندگان همچنین این مسئله را مطرح کرده است که احتمال دارد برخی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با تهران آشتی کنند و در نتیجه به منافع آمریکا در منطقه آسیب برسد. 

"النا روس لیتین"، رئیس این کمیته فرعی گفت: اکنون کشورهای منطقه خلیج فارس به تمایل دولت آمریکا برای دستیابی به توافق با تهران  پی برده اند و آن را به منزله فروختن آنها به ایرانیان تلقی می کنند.

وی هشدار داد که شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس احتمالا واشنگتن را رها خواهند کرد و این مسئله همکاری های آمریکا با کشورهای عرب منطقه را تهدید خواهد کرد و یک مسابقه تسلیحاتی منطقه ای به راه خواهد انداخت.

"دیوید ای وینبرگ"، عضو ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی نیز در نشست این کمیته فرعی مدعی شد ایران در تمام منطقه خلیج فارس و خاورمیانه از تروریسم حمایت می‌کند.

وی همکاری های نظامی عربستان و پاکستان را عامل نگرانی توصیف کرد و گفت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس معتقدند واشنگتن متحدان خود در منطقه را رها کرده و از موضع رهبری دیرین خود دست برداشته است. 

وی درهمین زمینه به ادعاهای مقرن اشاره کرد که به مقامات آمریکایی گفته است: عربستان سعودی در محاصره ایران و نیروهای نیابتی آن قرار گرفته است. 

کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که تلاش های انجام شده به منظور ارتقای روابط آمریکا و عربستان با شکست مواجه شده است. این تلاش ها شامل سفر باراک اوباما به عربستان در ماه مارس سال 2014 و دیدار با ملک عبدالله نیز می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار