برگزاری گردهمایی فیلم و عکس در استان‌ها سطح علمی و دانش هنرجویانی که می‌خواهند وارد عرصه سینما و عکس شوند را بالا می‌برد.

مجید میرابی زاده، سرپرست دفتر ایلام انجمن سینمای جوان در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص هفته‌های فیلم و عکس انجمن سینمای جوان بیان کرد: افراد مختلف اعم از هنرجویان جدید و قدیمی با هم در این گردهمایی در تعامل هستند و در کنار هم آثار را نقد و بررسی می‌کنند. این باعث شده که سطح علمی و دانش هنرجویان بالا برود.

وی ادامه داد:کارگاه نقد فیلم با حضور طهماسب صلح جو، منتقد سینما و کارگاه عکس با حضور اساتید انجمن برای نقد و بررسی‌ آثار هنرجویان برگزار می‌شود.

میرابی زاده ضمن بیان این مطلب که گردهمایی فیلم و عکس بیان هنرجویان رقابتی نبوده، اظهار داشت: هنرجویان قدیمی و جدید در کنار هم هستند و کسانی که در سال 1391 و 1392 فیلم ساختند، آثارشان در این گردهمایی به نمایش گذاشته می‌شود.

11 اثر از فیلم‌ها تولید جدید انجمن سینمای جوان بوده که توسط هنرجویان سال‌های قبل تولید شده است.

وی افزود: عکس در دو حوزه‌ی طبیعت ایران با 30 قطعه عکس و عکس هایی که  با موضوعات مختلف ایران در جشنواره‌ی خیام برتر بودند، با 100 قطعه عکس در نمایش گذاشته شده است.

میرابی زاده تصریح کرد: تعداد روز گردهمایی بستگی به دفتر استان دارد که از 2 تا 7 روز است.

سرپرست دفتر ایلام انجمن سینمای جوان افزود:استقبال هنرجویان از گردهمایی فیلم و عکس خیلی خوب بوده و ما قبل از آغاز به کار این گردهمایی در طی روزهای 30 و 31 اردیبهشت فیلم "چ" به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا را در سالن وزارت فرهنگ و ارشاد ایلام به نمایش گذاشتیم که در 12 سانس سالن کاملا پر از جمعیت بود.

وی ضمن اشاره به این مطلب که از آثار عکس نیز استقبال خوبی شده است، بیان کرد: اختتامیه گردهمایی روز چهارشنبه در مجتمع وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار خواهد شد و از اساتید 2 سال انجمن، فیلم سازان تجلیل خواهد شد.

گفتنی است: گردهمایی فیلم و عکس در دفتر ایلام تا 7 خرداد ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فیلم ، عکس ، هنر ، علمی ، دانش ، وزارت ، انجمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار