معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: بوستان مرزی صلح و دوستی ایران و عراق بر اساس برنامه زمان بندی شده امسال به بهره برداری خواهد رسید.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ و به نقل از پایگاه خبری سازمان محیط زیست ˈمعصومه ابتکار با بیان این مطلب افزود: ایجاد بوستان صلح و دوستی در جریان تفاهم نامه بهمن ماه پارسال سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت محیط زیست عراق مورد تاکید قرار گرفت.
وی افزود: سه نقطه برای اجرای این بوستان در نظر گرفته می شود که تاکنون منطقه ˈکولگˈ شهرستان مرزی مهران در استان ایلام برای احداث نخستین پارک صلح و دوستی انتخاب شده و در سند جدید دو نقطه دیگر نیز به تدریج مشخص می شود.
معاون رییس جمهوری ادامه داد: احداث بوستان مرزی میان ایران و عراق طی یک برنامه زمان بندی پیش بینی شده و مرحله به مرحله اجرا خواهد شد.
ابتکار یادآور شد: تمهیدهای لازم برای احداث این بوستان از سوی کشورمان انجام شده و نقشه های GIS ، تدارکات لازم، حفاظت منطقه، بودجه و اعتبار مورد نیاز از سوی طرف عراقی در حال انجام است.
وی بیان کرد: احداث این بوستان یک مرحله اعلام ملی و یک مرحله اعلام بین المللی دارد تا در اتحادیه بین المللی حفاظت از محیط زیست (IUCN0) به عنوان یک بوستان مرزی ثبت شود.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: قسمت ایرانی بوستان مرزی صلح و دوستی در استان ایلام واقع شده است.
ابتکار گفت: این منطقه از تنوع زیستی گیاهی و جانوری بسیار غنی برخوردار بوده و دارای ظرفیت بسیار بالای گردشگری و ایجاد اشتغال است.
 
 
 
 
انتهای پیام/ش/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.