فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: ‌راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری در شهرستان مرزی بیله‌سوار و اتصال به مناطق آزاد تجاری ارس و شمالغرب کشور می‌تواند گام تحولی در این منطقه باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ آرام حلیم اظهار داشت: اگر این خواسته و مطالبه به حق مردم منطقه تحقق پیدا کند ما بدون موانع خاص اقتصادی و تجاری قادر هستیم کالاهای مختلفی را ترانزیت و یا وارد کنیم و بدون مشکل خاص زمینه تحول و تحرک اقتصادی در این منطقه آزاد فراهم می‌آید.


وی با ابراز خرسندی از شکل‌گیری کانون توسعه این شهرستان با مشارکت سرمایه‌گذاران،اصحاب فکر،تعقل،دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها،صاحبان فن و تجربه تصریح کرد:شکل‌گیری کانون توسعه بیله‌سوار با نگاه و برنامه‌ریزی هدفمند می‌تواند بستر توسعه همه‌جانبه این منطقه محروم و مرزی را فراهم آورد.


فرماندار شهرستان بیله‌سوار تاریخ کهن و سابقه درخشان مردم بیله‌سوار را با داشتن روحیه مبارزاتی در برابر مهاجمان و برخی گروه‌های تندرو یادآور شد و خاطرنشان کرد: این شهرستان علاوه بر برجستگی تاریخی و غیرت و همیت مردمی از ظرفیتی همچون توان بالای صادرات و واردات،فعال شدن بازارچه‌های مشترک مرزی و همچنین توسعه اراضی با آبیاری از طریق پایاب سد خداآفرین برخوردار است که می‌تواند نقطه تحولی خوب برای این منطقه باشد.


حلیم در ادامه افزود: باید تلاش کنیم تا اقتصاد مردم این منطقه که بیشتر بر کشاورزی تکیه دارد از شرایط تک بعدی خارج شده و به وضعیت متفاوتی برسد تا بتوان یک حرکت مثبت و سازنده را در نگاه تحولی و رویکردهای زیربنایی شاهد و ناظر بود.


وی بیان کرد: ما سعی کنیم تا نقطه تحولی این شهرستان بر معیار عقل و منطق باشد و به یقین چالش‌ها و برخی نگرانی‌ها با حرکت مثبت و سازنده می‌تواند رفع شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: بیله ، سوار ، منطقه ، آزاد ، تجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.