نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت گفت که اعضای شورای امنیت باید از کیف بخواهند فورا عملیات ارتش اوکراین را در جنوب شرقی این کشور، متوقف کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازخبرگزاری ایتارتاس، " ویتالی چورکین" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل چهارشنبه در جلسه شورای امنیت گفت: «اعضای شورای امنیت باید از «کیف» بخواهند همسو با نقشه راه سازمان امنیت و همکاری اروپا ، فورا عملیات ارتش اوکراین را در جنوب شرقی این کشور، متوقف کند.

 این دیپلمات ارشد روسی همچنین از این که برخی اعضای شورای امنیت، عملیات ارتش اوکراین به دستور مقامات کیف را به هر نحو ممکن توجیه می کنند، ابراز تأسف کرد. 

وی با طرح این سئوال که ما به چه منظوری در این جا جمع شده ایم گفت:" ما این جا هستم تا شورای امنیت عملکرد و نقش سیاسی خود را ایفا کند و باید دید چگونه می توان به خشونت ها پایان داد."

وی خاطرنشان کرد "یوری سرگیف" نماینده دائم اوکراین در سازمان ملل ، در سخنانش از تلاش های میانجیگرانه بان کی مون دبیرکل سازمان ملل استقبال کرد.

نماینده روسیه از اعضای شورای امنیت خواست از کیف بخواهند تا ضرورت در نظر گرفتن منافع همه شهروندان این کشور را تشخیص داده و فورا به عملیات نظامی در شرق این کشور پایان دهد.

وی از این که برخی اعضای شورای امنیت همچنان اقدام مقامات اوکراینی را در توسل به زور توجیه کرده و حتی گاهی اوقات خویشتنداری و امتناع آنها را می ستایند تقدیر کرد.

چورکین در بخشی از اظهارات خود، توقف عملیات تنبیهی در جنوب شرقی اوکراین را خواستار شد و گفت با این اقدام ، امکان آغاز "گفتگوی ملی صلح" و هماهنگی برای اصلاح قانون اساسی برای کل جامعه اوکراین که اکنون مقدور نیست ، فراهم می شود. 

چورکین گفت مسکو به منظور کمک به کیف برای آغاز گفتگو با جنوب شرق اوکراین و توسعه همکاری اقتصادی برای غلبه بر مشکلات این کشور آماده است اما لازمه چنین اقدامی توقف عملیات تنبیهی است. 

وی تأکید کرد گفتگوها بین روسیه و مقامات اکراینی با دستور جلسه جامع روابط دوجانبه انجام خواهد شد و نه براساس  پیشنهاد کیف.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار