شمار زیادی از اتباع سوریه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری کشورشان در سفارت سوریه در عراق و چین حاضر شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، شمار زیادی از اتباع سوریه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری کشورشان در سفارت سوریه در بغداد حاضر شدند.

یکی از اتباع سوری در این خصوص به خبرنگار تلویزیون سوریه گفت: ما امروز از برگزاری انتخابات خوشحال هستیم. من از شهر کربلاء برای مشارکت در انتخابات به اینجا آمده ام تا بشار اسد را به عنوان رئیس جمهور کشورم انتخاب کنم.

یکی دیگر از اتباع سوری در عراق در این خصوص گفت: از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بسیار خوشحال هستم. ما به رئیس جمهور خود سلام و درود می فرستیم. ما از خداوند می‌خواهیم که رئیس جمهورمان را حفظ کند؛ اگر او نبود سوریه نیز وجود نداشت.

یکی دیگر از اتباع سوری در این خصوص گفت: استقبال از انتخابات بسیار خوب است حتی کودکان ما نیز به همراه ما آمده‌اند. ما برای انتخاب دکتر بشار اسد به سمت ریاست جمهوری به اینجا آمده‌ایم.

سفیر سوریه در چین میزان مشارکت سوری‌های مقیم این کشور را با توجه به تعداد آنها در چین، بسیار خوب دانست. 

عماد مصطفی سفیر سوریه در چین در گفتگویی با این شبکه درباره روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوری‌های مقیم چین گفت: برخی شهروندان سوری از شهر گوانگ ژو که یک هزار و دویست کیلومتر با پکن فاصله دارد برای رای دادن به اینجا آمده بود.

 وی اولین سوری بود که در سراسر جهان رای می‌داد زیرا انتخابات زمانی در چین شروع شد که به سبب اختلاف افق مردم دیگر مناطق جهان در خواب بودند. 

وی در ادامه افزود: تعداد سوری‌های مقیم چین نسبتا کم است اما همین تعداد نیز با شور و اشتیاق برای شرکت در انتخابات آمدند زیرا باور دارند که مسئله انتخابات ریاست جمهوری مسئله‌ای ملی و بسیار مهم است و به نظر من این امر نشان دهنده آگاهی سوری‌های مقیم چین از ضرورت شرکت در انتخابات است. 

وی افزود: میزان استقبال از انتخابات در چین با توجه به تعداد سوری های مقیم این کشور بسیار خوب است. بیشتر سوری هایی که امروز برای شرکت در انتخابات آمدند از شهر گوانگ ژو و یک شهر دیگر بودندکه بین یک هزار و صد تا یک هزار و دویست کیلومتر با پکن فاصله دارند. این مر نشان می دهد که آنها سختی سفر را بر خود هموار کردند تا به اینجا بیایند و رای بدهند. 

سفیر سوریه در چین درباره دیدگاه مردم سوریه درباره انتخابات گفت: شرکت کنندگان در انتخابات گفتند هر قدر جنایتکاران و تروریست ها ویرانگری های بیشتری در شهرهای ما انجام دهند پایبندی و حمایت ما از دولت سوریه و اصول ثابت کشور بیشتر می شود. به نظر من این واکنش طبیعی همه شهروندان سوری در جهان در برابر جنایاتی است که علیه سوریه روی می دهد. 

وی درباره بازگشت سوری‌های مقیم چین به کشورشان گفت: حضور سوری‌ها در چین هیچ ارتباطی به بحران این کشور ندارد. چین یک کشور مهم تجاری است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار