معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت گفت: مهم‌ترین فعالیت فرهنگی دانشگاه‌ها ارسال شاخص‌های نظارت و ارزیابی است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، محمد حسین آیتی معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت در اجلاس معاونان و مدیران دانشگاه‌های سراسر کشور در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: ارسال شاخص‌های نظارت و ارزیابی از فعالیت مهم فرهنگی دانشگاه است.

وی افزود: نیروهای انسانی باید تخصص کافی و مهم در بحث نظام سلامت داشته باشند و در کنار آن نیز باید کادر پزشکی که تربیت می‌شوند، از آموزه‌های دینی و فرهنگی بی‌بهره و بی‌نصیب نباشند و بیمار را به عنوان اشرف مخلوقات درمان کنند. 

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت ۵۸ هزار دانشگاه علوم پزشکی با حدود ۱۷۰ هزار دانشجو در همین دانشگاه‌ها دارد. 

آیتی با ذکر گزارش کاری از فعالیت‌های وزارت بهداشت در زمینه‌های فرهنگی افزود: برنامهٔ کلی که سیاست کلان را در نظر گرفته باشد، سبک زندگی ایرانی و اسلامی است که با موضوع فرهنگ سازی اهمیت پیدا می‌کند. 

وی افزود: در حال حاضر ۵۵۰ کانون دانشجویی در دانشگاه‌ها فعال هستند. همچنین ۹۰ دفتر دانشجویی، ۷۵۰ کانون نشریات کتاب و مجلات، انجمن علمی دانشجویی نیز در دانشگاه‌ها فعال هستند. 

 دانشگاه‌ها باید به سمت فضای گفتگویی بروند
سلیمی رئیس مرکز حراست وزارت علوم گفت: آسیبی که هرگونه تندروی در دانشگاه‌ها را ایجاد می‌کند، به دلیل آن است که گفتگو در دانشگاه‌ها فراهم نمی‌شود. 

سلیمی رئیس مرکز حراست وزارت علوم در این اجلاس گفت: مجموعه‌های حراست در دانشگاه‌ها باید به سمت علم محوری و رعایت کرامت انسانی حرکت کنند و دانشگاه‌ها به سمت محیطی امن بروند. 

وی افزود: اگر امروز نگران هستیم که به نتیجهٔ مورد دلخواه مقام معظم رهبری نرسیم، آیا دلیل بر این نیست که نتوانسته‌ایم دانشجویان را آنطور که باید پرورش دهیم؟ 

وی در ادامه افزود: باید دانشجو را آنطوری تربیت کنیم که در برابر آسیب‌ها مقاوم باشد نه اینکه برای حفاظت او از آسیب‌ها نگهبان بگذاریم. 

وی خاطرنشان کرد: آسیبی که هر گونه تند روی در دانشگاه‌ها ایجاد کند، این است که فضای گفتگو در دانشگاه‌ها فراهم نمی‌شود و آ‌نچه می‌تواند فضای دانشگاه‌ را به سمت ارتقا ببرد، باید فضای گفتگویی ایجاد شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار