معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: محوطه حرم مطهر امام راحل(ره) در مراسم ارتحال توسط 500 نیروی آتش نشانی ایمن سازی شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مجتبی عبداللهی درباره ایمن سازی محوطه حرم مطهر امام راحل(ره) تصریح کرد: سازمان آتش نشانی با بهره مندی از 500نیروی آتش نشانی مجهز به ماشین و تجهیزات آتش نشانی از قبل از مراسم برگزاری نسبت به ایمن سازی محیطی بازدید های لازم را از محوطه حرم مطهر و مجموعه بهشت زهرا (س) انجام داده اند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنین با اشاره به خدمات شرکت شهر سالم در روزهای مراسم ارتحال امام(ره) بیان کرد: ارایه خدمات درمانی با تجهیز درمانگاه حرم مطهر و به ویژه بخش اورژانس این درمانگاه تمامی اقدامات درمانی از سوی نیروی اورژانس شرکت شهرسالم با بهره مندی از 100 متخصص، پزشک و پرستار انجام خواهد شد.

وی با اشاره به حضور گسترده سازمان میادین و تره بار شهرداری تهران در ایام ارتحال اظهار داشت: این سازمان وظیفه تامین موادغذایی و بسته های پذیرایی را برعهده دارد به گونه ای که توزیع یک میلیون آب معدنی و 5 هزار بسته غذایی با کیفیت از جمله فعالیت های سازمان میادین به زائران حرم مطهر که از اقصی نقاط ایران به تهران می آیند، است .

معاون شهردار تهران با بیان اینکه سازمان پارکها و توسعه فضای سبز شهر تهران نیز وظیفه بازپیرایی و کاشت درخت و توسعه فضای سبز اطراف حرم را بر عهده دارند، یادآور شد: همچنین سازمان زیباسازی شهر تهران اقدامات لازم در جهت اطلاع رسانی  اطراف حرم و همچنین چاپ و توزیع بنرها و پوستر های ویژه ارتحال امام (ره) را بر عهده دارد.

عبداللهی با اشاره به حضور گسترده مناطق 22 گانه پایتخت در روزهای ارتحال امام(ره) گفت: براساس پهنه بندی های انجام شده مناطق شهرداری تهران قبل از شروع این مراسم اقدام به جانمایی غرفه، پاکسازی، آسفالت و آماده سازی محیطی کرده و ایستگاه های فرهنگی و پذیرایی را طبق دستورالعمل های اجرایی برپا کرده اند.

وی با اشاره به وظیفه ویژه منطقه یک شهرداری تهران نسبت به آماده سازی محله جماران در این ایام یادآور شد: باتوجه به حضور مهمانان خارجی و زائران ایرانی در ایام ارتحال در محله جماران و حسینیه امام (ره) این منطقه موظف شده است تا تمامی اقدامات لازم برا ی بازدید و پذیرایی از مهمان را از محله جماران انجام دهد.

او با بیان اینکه طبق پیش بینی های انجام شده بیش از یک میلیون زائر در مراسم ارتحال امام (ره) شرکت می کنند، ادامه داد: کمیته حمل ونقل ستاد ارتحال امام(ره) با همکاری معاونت حمل و نقل وترافیک شهر تهران و همچنین پلیس راهور تهران بزرگ به مشخص کردن مسیرهای ناوگان اتوبوسرانی برای جابه جایی زائران اقدام کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنین ادامه داد: تهیه نقشه هایی برای شناسایی مسیر و پارکینگ های اطراف حرم و همچنین بیش از 10 پارکینگ برای ناوگان اتوبوسرانی و خودورهای شخصی از مجموعه حرم مطهر ازجمله این اقدامات است.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: ایمن ، مطهر ، حرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار