سی ان ان اعلام کرد باجه‌های رای‌گیری در مصر خالی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، سی ان ان اعلام کرد باجه های رای گیری در مصر خالی است. 

خبرنگار شبکه در گزارشی از قاهره گفت: امروز انتخابات ریاست جمهوری مصر تمدید شد تا مردم مصر برای روز سوم بتوانند پای صندوقهای رای حاضر شوند. علت اقدام ناگهانی مقامات مصر در تمدید زمان رای گیری نیز مشارکت ضعیف در انتخابات بود.

همه محل‌های اخذ رای که به آنجا مراجعه کردیم یا از کنار آن عبور کردیم خالی بود. هیچ صفی برای شرکت در انتخابات در این مکانها به چشم نمی‌خورد. تعداد نیروهای امنیتی از تعداد مردمی که برای شرکت در انتخابات به این محلها مراجعه می کنند بیشتر است.

 طرفداران ژنرال عبدالفتاح السیسی از این وضع و مشارکت پایین در انتخابات نگران هستند و می‌خواهند برای این وضع کاری انجام بدهند. اعلام روز چهارشنبه به عنوان تعطیلی رسمی و تمدید زمان رای گیری برای همین منظور بوده است.

رسانه‌های دولتی مصر به صورت علنی از مردم به علت شرکت نکردن در انتخابات انتقاد می‌کنند. برخی به مردم رشوه می‌دهند تا در انتخابات شرکت کنند و هر رای به قیمت هفتاد دلار خریده می‌شود. ژنرال السیسی که نامزد اصلی در انتخابات امسال مصر است، صرف پیروزی در انتخابات کافی نیست .

او می‌خواهد با حمایت قاطع در انتخابات به پیروزی برسد تا به جهانیان نشان بدهد که روند انتخابات مشروع و قانونی است. اما مردم مصر در انتخابات مشارکت گسترده‌ای نداشته‌اند و همین مسئله نشان می‌دهد مصر همچنان کشوری دودسته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار