دولت چین درنظر دارد با هدف کنترل تولید گازهای گلخانه ای توسط خودروها و از همه مهم تر صرفه جویی در مصرف انرژی، اقدام به جمع آوری شش میلیون خودرو کند.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی، دولت چین قصد دارد تا شش میلیون خودرو را که به دلیل نداشتن استانداردهای اگزوز سبب آلودگی هوا می شوند، حذف کند.

یافته های اخیر از اداره محیط زیست دولت نشان می دهد که 31 درصد از آلودگی هوای پکن از دود اگزوز خودروهاست که این طرح از پایتخت شروع شده و به شهرهای دیگر چین هم می رود.

این اقدام با هدف کنترل تولید گازهای گلخانه ای توسط خودروها و از همه مهم تر صرفه جویی در مصرف انرژی در این کشور با توجه به ذخایر انر‍ژی در طول دو سال آینده است.

در طی چند دهه اخیر، سوخت های متفاوت سبب آلودگی منابع در چین شده است و دولت این کشور قصد دارد تا با کنترل اتومبیل های غیر استاندارد منابع را حفظ کند.

جالب اینجاست که در پکن دولت یارانه ای را برای افرادی که داوطلب انجام این امر هستند در نظر گرفته است.

 علاوه بر از بین بردن وسایل نقلیه که به آلودگی هوا کمک می کنند، کارشناسان چینی خواستار ارتقاء کیفیت در سوخت و تجدید نظر در بنزین مصرفی خودرو ها شده اند.

در سال میلادی گذشته دولت چین با یک برنامه ریزی پنج ساله رقمی بالغ بر 275 میلیارد دلار را برای مقابله با این موضوع اختصاص داده است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار