وزیر امورخارجه کشورمان حرکت جنبش غیرمتعهدها را برای صلح و سعادت ملت‌ها دانست و گفت: جنبش غیرمتعهدها در چارچوب صلح جهانی حرکت می‌کند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران هفدمین اجلاس وزرای امورخارجه کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در الجزیره پایتخت الجزایر آغاز شد.
 
ظریف در سخنانی کوتاه در مراسم آغاز این اجلاس حضور مقامات عالیرتبه از کشورهای عضو را نشان‌دهنده نقش و جایگاه ویژه الجزایر به عنوان یکی از اعضای مهم جنبش غیرمتعهدها دانست .
 
وی گفت : ‌برای برگزاری نشست الجزیره رایزنی‌های گسترده‌ای در سطح بین‌المللی به خصوص در دفتر هماهنگی‌های این جنبش در نیویورک صورت گرفته است.
 
وزیر امور خارجه با اشاره به اهمیت بارز جنبش غیرمتعهدها در سطح بین‌المللی افزود‌: با توجه به تحولاتی که در سطح جهان رخ داده است این جنبش تلاش خواهد کرد با وحدت میان اعضا چالش‌ها و مشکلات پیش رو را از میان بردارد.
 
ظریف همچنین حرکت جنبش غیرمتعهدها را در جهت صلح وسعادت ملت ها دانست و افزود: جنبش غیرمتعهدها  در چارچوب صلح جهانی حرکت می‌کند.
 
در پایان این سخنرانی کوتاه ، ظریف ریاست نشست هفدهم در الجزیره را به "راماتان العامره" وزیر امور خارجه الجزایر به عنوان میزبان این نشست واگذار کرد.
 
قرار است وزیر امورخارجه کشورمان تا ساعتی دیگر به صورت رسمی در این نشست سخنرانی کند.
 
وی همچنین قرار است بعدازظهر امروز با رئیس مجلس الجزایر دیدار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار