کنگره ی کشوری "ستون فقرات و شکستگی های لگن" با حضور 120 نفر از استادان برجسته ی سراسر کشور امروز در کرمان آغاز به کار کرد.

دبیر این کنگره در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان با اشاره به اینکه 16 مقاله در این همایش سه روزه ارائه می شود ، گفت: بحث اصلی این همایش، بیماری‌های ستون فقرات است و سعی شده تا حد ممکن همه بیماری‌های این مبحث را شامل شکستگی، درمان نخاع، دیسک کمر و ... را مورد بررسی قرار دهد.

دکتر افشین حشمتی افزود: نتیجه ی کنفرانس یا در قالب کتابچه و یا به صورت مجله علمی چاپ می شود.

وی با بیان اینکه 80 درصد مردم جهان در طول عمر خود ، سابقه کمردرد دارند که دلایل آن متعدد است،خاطرنشان کرد: بعد از سرماخوردگی ، شایع ترین عارضه ، کمر درد است.

دبیر همایش ستون فقرات و شکستگی‌های لگن گفت: آناتومی بدن ،نوع شغل، مشاغل سنگین و حتی گاهی اوقات سیگار کشیدن می تواند با کمردرد ارتباط داشته باشد.

دکترحشمتی تصریح کرد: شکستگی ستون فقرات همیشه به عنوان یک صدمه وخیم شناخته می ‌شود که برخورد با آن باید با دقت کامل انجام شود ، چرا که ممکن است آسیب به نخاع را همراه داشته باشد.

اضافه می شود: این کنگره به همت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان و همکاری انجمن جراحان ارتوپدی ایران ، انجمن جراحان ستون فقرات ایران و انجمن جراحان ارتوپدی ایران (شاخه کرمان) برگزار می شود./س


برچسب ها: کنگره ، کشوری ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.