قائم مقام و عضو هیات مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت که اولویت‌بندی صدور مجوز بازی‌های خارجی و رتبه‌بندی ناشران بازی رایانه‌ای به منظور حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی در دستور کار این بنیاد قرار گرفته است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران به نقل از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ حسن کریمی قدوسی یادآورشد: کلیات برنامه یادشده با در نظر گرفتن ویژگی‌های مختلف از جمله حمایت از بازیهای ایرانی در شورای سیاستگذاری این بنیاد تصویب شده و بررسی جزییات آن را کارشناسان بنیاد بازیهای عهده دار هستند.

این مقام مسوول در بنیاد ملی بازی های رایانه ای به برنامه های کلان این بنیاد اشاره کرد و توضیح داد: تدوین ارایه بسته حمایتی در قالب برنامه ای 5 ساله با در نظر گرفتن نیازهای مختلف عرصه گیم در حوزه های گوناگون همچون آموزش، پژوهش، تولید، توزیع، ارزشیابی و نظارت، تبلیغات و ... ، در دستور کار مدیریت جدید بنیاد قرار دارد.

کریمی قدوسی به ضرورت  انسجام بخشی و متعادل سازی در حوزه تولید و عرضه گیم ایرانی اشاره کرد و ادامه داد: برای ایجاد رونق بازار تولیدات داخلی باید نسبت درست و منطقی بین قیمت آثار داخلی و خارجی در بازار گیم ایجاد شود.

قائم مقام بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، رتبه بندی ناشران بازی را برای اولویت گذاری در صدور مجوز بازی خارجی و انسجام در عرضه و اعمال روند منطقی قیمت بین آثار داخلی و خارجی ضروری خواند. به گفته وی، کمک به استاندارد سازی تولید و شکل گیری صنعت گیم به همراه تجاری سازی گیم ایرانی از طریق ایجاد چرخه منسجم توزیع، بازاریابی و تبلیغات در محور برنامه های  بنیاد ملی بازیهای رایانه ای  قرار دارد.

کریمی قدوسی، حرکت به سمت استاندارد سازی تولیدات، متنوع، کیفی و جذاب و در مقابل وجود اصناف تخصصی، پویا و فعال در حوزه های مختلف گیم را برای ایجاد صنعت بازیهای رایانه ای کشور اساسی دانست و افزود: با داشتن تولید استاندارد می توان برای این حوزه چرخه اقتصادی تعریف و تجاری سازی گیم ایرانی را محقق ساخت.

 • همراه وبگردی ٢٠:٣٠ باشید




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.